FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kontrolki i czujnik ciśnienia oleju Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 20:51, 02 Wrz 2013 Powrót do góry

Hej!

TEMP ma się też zapalać jak zrobisz zwarcie do masy przy oleju. Innymi słowy jak wszystko ok, to TEMP zapala się po włączeniu kluczykiem stacyjki i gaśnie po uruchomieniu silnika.

Sprawdź wspomnianą diodę która podaję masę od czujnika ciśnienia oleju do kontrolki TEMP- nie wiem gdzie się znajduje - albo w lampie, albo raczej gdzieś przy kubkach zegarów. Najlepiej sprawdzić po kablach.

Czujnik - może da się dobrać coś tańszego od samochodu. Sprawdź tylko jaki gwint i popytaj w motoryzacyjnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 21:37, 02 Wrz 2013 Powrót do góry

to teraz zgłupiałem Smile bo juz myślalem ze kapłem Smile popraw mnie jesli zle mowie i zaznaczam ze z prądem i układami el. mam mało wspólnego Smile

jeśli zrobię zwarcie do masy kabelkiem który przychodzi do czujnika ciśnienia oleju powinno mi sie świecić OIL i TEMP? (świeci się tylko OIL)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 12:30, 03 Wrz 2013 Powrót do góry

Tak obie się powinny zapalić.

To taki test po włączeniu stacyjki czy kontrolka TEMP jest sprawna. Poza tym zapalony TEMP jest lepiej widoczny niż OIL, który może być na przykład zasłonięty tankbagiem.

Sprawdź żarówkę TEMP. Potem diodę, która daję masę do TEMP od OIL.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 21:05, 03 Wrz 2013 Powrót do góry

Ok, juz teraz komprende mi po zmasowaniu kabelka z czujnika cisnienia oleju swiecil tylko OIL:

- napewno walniety czujnik cisnienia oleju
- obstawiam diode i zarowke z TEMP bo? jak sprawdzałem kostki to wylała mi sie woda z kabli... wiec moglo coś sie przepalic Smile

Jak potwierdze wsio odezwe sie dzieki wielkie! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:33, 03 Wrz 2013 Powrót do góry

Od wody w instalacji 12V nic się nie spali - przynajmniej gdy nie ma elektroniki.

Sprawdź żarówkę, potem czy jest na niej plus po stacyjce.

Potem diodę i przewody od niej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 13:41, 07 Wrz 2013 Powrót do góry

ok znalazłem problem miałem rozłączony kabel który idzie do czujnika temp. po podłączeniu go i zmasowaniu kabla przy czujniku ciśnienia oleju odpalają mi się obie już teraz, wiec kupie czujnik i wymienie Wink da rade go wymienić bez spuszczenia oleju? na zasadzie odkręcić zatkać i zakręcić?

przeleciałem również inne kable i znalazłem jeszcze jeden rozłączony który wg schematu idzie do zegarów do czegoś takiego co się zwie E-TA? was is das? Smile podłączyłem i mam jakieś wrażenie ze motor lepiej pali, praktycznie od strzału ale to może być spowodowane temp silnika i otoczenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Sob 16:41, 07 Wrz 2013 Powrót do góry

Powinno się dać - zatkasz palcem itd.

E-TA to chyba Electronic Tachometer - obotomierz?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 23:04, 07 Wrz 2013 Powrót do góry

hmm może tak być ale dziwne ze bez tego podłączonego kabla obrotomierz tez działał... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 17:21, 08 Wrz 2013 Powrót do góry

Potwierdzam - E-TA = obrotomierz.

Działał a nie powinien. Wink

Dziwna sprawa. Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Sob 23:58, 21 Wrz 2013 Powrót do góry

czujnik wymieniony, bez problemu idzie wymienić nawet z olejem w silniku olej jest w miarę gesty wiec nie wypływa tak łatwo Wink teraz ładnie świeca czerwienią kontrolki przed rozruchem a potem piknie gasną Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 14:19, 30 Wrz 2013 Powrót do góry

Ok, cieszę się, że ok i mogłem co nieco Ci pomóc. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 17:26, 03 Cze 2016 Powrót do góry

odświeżam Smile miałem długą przerwę z VX a z forum nie mówię Smile ale za to mam córkę Wink
Po zimowo-wiosennej przerwie Wink naładowałem aku, pokręciłem chwile VX odpalił z tym, że kontrolka temp ciągle świeci, nie gaśnie po 10 min jazdy zgasły mi kierunkowskazy itd. okazało się, że poszedł bezpiecznik.

Moje pytanie czy uwalony czujnik temp. może zrobić takie zwarcie, że 10A bezpiecznik przepalił się?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 23:08, 03 Cze 2016 Powrót do góry

Gratuluję córy. Sprawdź połączenie przewodów w okolicy lewej strony główki ramy pod plastikową osłoną. Wracając z mazur komuś się rozłączyło i też kontrolka się paliła mimo, że było wszystko ok. Jeśli się rozłączyło i tak latałeś to przewody mogły gdzieś dotknąć co mogło w sumie wywalić bezpiecznik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin