FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kontrolki i czujnik ciśnienia oleju Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 22:30, 26 Sie 2013 Powrót do góry

Witam,

Postanowiłem założyć temat bo czuje że będzie z tym więcej zabawy Smile Od niedawna jestem w posiadaniu no wymęczonego VX (takie moje zdanie, może się mylę) i powoli zaczynam bawić się w usuwanie pierdółek które mnie drażnią ;)Tyle tytułem wstępu Smile

Zaczęło się od tego ze po przekręceniu kluczyka nie świeciła mi się żadna kontrolka ani z Temp ani Oil, jak się okazało te kontrolki powinny zaświeci się w momencie przekręcenia zapłonu i zgasnąć po uruchomieniu silnika(jeśli coś źle pisze poprawcie mnie Smile )

Dziś wziąłem multimetr (zaznaczam ze Sepa mam tylko do robienia przedłużaczy w robocie Wink ) otwarłem reflektor i sprawdziłem czy zwiera mi + z - na zarowce, multimetr piszczy...no ok czyli albo żarówka OK albo gdzieś mam zwarcie na tych 20 cm kabla Smile (nie miałem nic czym bym mógł żarówkę na sztywno spiąć z aku i na 100% potwierdzić czy żarówka OK, na razie nie rozbieram zegarów zostawię se to na zimę jak się okaże ze to żarówka Smile no więc padłem na kolana okazało się ze kabel na czujniku jest tylko w gumie włożony a nie na czujniku, wiec założyłem ale w sumie nic nie zmieniło się prąd w kabelku jest 12V z groszami i teraz dochodzę do sedna niech mnie mądrzejsi oświeca.

Mutimetr na wyłączonym silniku powinien piszczeć ( + do czujnika i do masy np na silniku) a na włączonym powinna być cisza (tak zrozumiałem z serwisówki) fakt na włączonym z multimetru ciszaaaa a przy wyłączonym coś tam pochrapuje a multimetr pokazuje jakiś wartości (co? Smile )

Pytanie czujnik do wymiany? czy coś źle robie?

Pozdrawiam

PS. a to moja suzi Smile [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Wto 14:05, 27 Sie 2013 Powrót do góry

Co do multimertu, ta funkcja służy do testu diód, a multimetr podczas pomiaru pokazuje przybliżone napięcie przewodzenia diody Wink W przypadku samego przewodu miernik powinien pokazywać 0V.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 16:36, 27 Sie 2013 Powrót do góry

A jak odczytać to ze multimetr pokazuje wartości ale nie piszczy tylko coś tam próbuje zapiszczeć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Wto 17:27, 27 Sie 2013 Powrót do góry

Prościej będzie jak nastawisz multimetr na pomiar rezystancji [Ω] i zmierzysz jaka jest rezystancja czujnika. Te samą czynność powtórze u siebie i wszystko będzie jasne Wink

Gotowe, u mnie rezystancja przy załączonym zapłonie wynosi 1,86KΩ. Mierzone od czujnika do masy na śrubie mocującej pokrywe silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez twardy dnia Wto 17:41, 27 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 17:44, 27 Sie 2013 Powrót do góry

Ok dzieki, jutro to zrobie Smile przy okazji sprawdze zarowke jesli bedzie podobna rezystancja Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 18:48, 27 Sie 2013 Powrót do góry

jeszcze jedno tak teraz oglądam schemat okablowania, jeśli kabelek z czujnika ten czarny zewrze z masa to powinna mi się oświecić kontrolka oleju? dobrze kombinuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 21:27, 27 Sie 2013 Powrót do góry

Z tego co pamiętam czujnik ciśnienia oleju daję masę na kontrolki, z tym że na temp przez diodę.

Jak odpalisz masa znika. Temp dostaję masę z czujnika w chłodnicy ale gdy ciecz za gorąca.

Mierz omomierzem jak Twardy napisał, lub mierz napięcie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 17:21, 28 Sie 2013 Powrót do góry

Hejka,
Jestem po pomiarach, wiec mój czujnik pokazywał rezystancje na wyłączonym zapłonie 998 (przy skali 2000Ω nie wiem czy dobrze to napisałem Smile ) a jak przekręciłem kluczyk to pokazywało 1, no ale wziąłem kabelek z czujnika zwarłem z masą i kontrolka się oświeciła, więc żarówka jest ok:-) czujnika temperatury na razie nie ruszam ale tutaj sprawdzę tylko żarówkę bo pewnie czujnik tez padnięty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Śro 18:40, 28 Sie 2013 Powrót do góry

A próbowałeś przełączyć zakres pomiarowy omomierza na większą rezystancje? Może czujnik ma za duży opór i dlatego nie zwiera masy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 18:50, 28 Sie 2013 Powrót do góry

przeleciałem wszystkie Wink na włączonym zapłonie na każdym zakresie bylo 1...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Śro 18:54, 28 Sie 2013 Powrót do góry

a na mierniku było 1. czy .1? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Śro 18:56, 28 Sie 2013 Powrót do góry

to mnie teraz zastrzeliłeś Razz ale chyba 1.

raczej na pewno bo skojarzyłem ze jak 1. to wtedy trzeba na większy zakres przełączyć , ale na każdym zakresie było 1.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ruffboy dnia Śro 18:59, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
twardy




Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rawicz

PostWysłany: Śro 18:58, 28 Sie 2013 Powrót do góry

Czyli rezystancja jest nieskończenie wielka Wink u mnie przy wyłączonym zapłonie (jeśli sie nie myle) opór jest bliski 0.

Moim skromnym zdaniem czujnik masz do wymiany, ale poczekaj na opinie Griby Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez twardy dnia Śro 19:04, 28 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 16:12, 02 Wrz 2013 Powrót do góry

Hej!

Proponuję przed wymianą prosty test - zewrzyj kabelek od czujnika do masy i zobacz czy kontrolka ciśnienia oleju oraz TEMP zaświecą się.

Jeśli tak to czujnik do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ruffboy




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:10, 02 Wrz 2013 Powrót do góry

tak zrobilem griba Smile, olej sie zaswiecil juz szukalem na allegro byl jeden 60+przesyłka uzywany, nowy w serwisie 130 zl. Co do TEMP nie zabrałem sie jeszcze za niego(wolałem pojezdzic:P ) ale tez pewnie czujnik bedzie padniety...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin