FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zapas alternatora Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
jezior




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno

PostWysłany: Czw 16:39, 05 Maj 2011 Powrót do góry

Czy ktoś orientuje się ile zapasu jest jeszcze na alternatorze? Chciałbym dołożyć jakieś dodatkowe światło drogowe i zastanawiam się czy alternator wszystko uciągnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 21:45, 05 Maj 2011 Powrót do góry

Trzeba policzyć i sprawdzić. Alternator ma chyba 430W z tego co pamiętam (choć nie jestem pewien do końca). Od tego odjąć 60W(przód długie) 26W (stop i pozycja z tyłu) 42W (kierunki) ok 10-15W (wskaźniki i podświetlenie zegarów) czyli w sumie odejmuje się 143W. Pytanie teraz ile potrzebują cewki zapłonowe. Ok 22W należy też liczyć na ładowanie aku (liczone 1,6A i 13,5V). Jeśli na cewki szło by 100W (co uważam i tak za znacznie zawyżoną wartość) to zużywane jest ok 265W. W takim wypadku przy 430W alternatorze zostaje jeszcze 165W co spokojnie starczy na 2 długie światła 60W.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
maciej792




Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: malopolskie,Tarnow

PostWysłany: Czw 22:18, 05 Maj 2011 Powrót do góry

a jak jest z montazem dodatkowych swiatel w moto?chcialbym zalozyc dodatkowo na lagi zeby lepiej doswietlac zakrety,chodzi mi o strone prawna i ew przeglady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 8:29, 06 Maj 2011 Powrót do góry

Z light barami motocykle przechodzą przeglądy. Jakiekolwiek nowe oświetlenie nie może oślepiać innych pojazdów czyli jeśli stosujesz jako drogowe to tylko w nocy poza terenem zabudowanym jak nikogo nie oślepiają. Jak by były odpowiednio ustawione to normalnie też mógłbyś z nimi jeździć jako mijania ale w takim przypadku inaczej ustawione są zwierciadła w lampie. Długie dają zarówno na dół jak i do góry mijania tylko w dół świecą. światło nie może jednakże świecić w lewo bo nawet mijania z Anglii które świecą w tą stronę są nielegalne i należy je zmienić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 8:49, 06 Maj 2011 Powrót do góry

Witam!

DIS - a nie 330W jak wcześniej pisałeś?

http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx-800-nadwozie-i-oswietlenie-przerobki-bezpieczenstwo-i-kosmetyka,5/awaryjne,1210.html

Przykładowy lightbar z reflektorami (tu GSX 1100 G):

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 8:50, 06 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
jezior




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno

PostWysłany: Pią 9:02, 06 Maj 2011 Powrót do góry

Otóż to mi też jakoś kojarzy się 330W a co do świateł to chciałem je przymocować śrubami które zaciskają dolną półkę na lagach. Bo kierunkowskazy mam blisko lampy i nie wejdzie u mnie tak jak na tym zdjęciu(chociaż bym chciał) zastanawiałem się bardziej nad takimi światłami dalekosiężnymi jak są na allegro niż nad lightbarami. A jak myślicie jak podłączyć? Nowe kable pociągnąć i osobny włącznik na kierownicy czy razem z długimi zapalane ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 9:05, 06 Maj 2011 Powrót do góry

Upssss to faktycznie przepraszam jak się rąbnąłem dlatego też pisałem że mocy alternatora nie jestem do końca pewien. Sprawdzę w serwisówce ile jest faktycznie i napiszę.

Co ciekawe z serwisówce nie ma podane jaka jest wydajność alternatora Shocked Shocked Shocked pozostaje net ale poszukam i upewnię się.

Tu podają iż jest to 330W [link widoczny dla zalogowanych]

Shrequ na swojej stronie też podaje 330W [link widoczny dla zalogowanych]

Popełniłem więc błąd w poprzednim moim poście.

Najlepiej zapalane razem z długimi bo i tak długie oślepiają a przez to nie będziesz potrzebował dodatkowych włączników.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 9:31, 06 Maj 2011, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pią 9:54, 06 Maj 2011 Powrót do góry

DIS - spoko, już się wszystko wyjaśniło z mocą.

Jezior - kierunkowskazy modyfikowane, że bliżej?

Podłączenie tak jak piszę DIS jest chyba najlepsze - nie trzeba będzie pstrykać za dużo przy włączaniu co przy prowadzeniu moto jest dość istotne.

Z tym, że do dwóch dodatkowych żarówek dałbym przekaźnik zasilany przez bezpiecznik od akumulatora a sterowany sygnałem z drogowych.

Trzy żarówki na oryginalnej instalacji i wyłączniku to trochę za dużo.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jezior




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olesno

PostWysłany: Pią 14:05, 06 Maj 2011 Powrót do góry

Kierunkowskazy były już takie jak kupowałem. Niby mam SV51A ale kanapa jest z B kierunki też inne niż powinny być, nie wiem jakie są w B ale ja oryginalnych z mojego modelu na pewno nie mam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 14:21, 06 Maj 2011 Powrót do góry

Jezior kierunki w VS51A i B nie różniły się czyli masz nie oryginalne. Jak masz ramę o numeracji VS51A to sprawdź też czy masz zgodny z nią silnik którego numeracja powinna zaczynać się na S501 (dla VS51B jest to S502). Jeśli tak jest masz silnik jak w intruzie z czopami na wale przestawionymi jedynie 45 stopni a nie jak w reszcie VXów o 75 stopni.

P.s. ja także mam wersję VS51A


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 10:34, 01 Cze 2011 Powrót do góry

pierwsza sprawa - tu i w poprzednim temacie odejmujecie na przednie światło 50-60W, a czy to nie jest tak, że jak zapali się długie to jest 2x55W? tzn. nie świecą oba żarniki jednocześnie?

druga sprawa - teraz mam więcej doświadczenia po dłuższej jeździe z podgrzewanymi manetkami. teoretycznie miałem je włączone na minimum, jednak po dłuższej jeździe wyraźnie czuć, że moto słabiej pali (tzn. rozrusznik wolniej kręci). zauważyłem, że jeśli moto gasiłem tuż po używaniu grzania, gdyby nie odpalał za pierwszym razem, mógłby być problem.. jeśli jakiś czas przed postojem wyłączałem manetki, przy kolejnym odpaleniu można było odczuć wyraźną różnicę w kręceniu rozrusznikiem. czyli wg mnie, nasz alternator jest mocno wyżyłowany.. nawet minimalne ustawienie manetek ma zauważalny wpływ na wydajność alternatora. zaznaczam jednak, że owe spostrzeżenie jest czysto subiektywne Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Śro 10:36, 01 Cze 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 12:15, 01 Cze 2011 Powrót do góry

Trzeba by sprawdzić jaki jest prąd ładowania i napięcie przy pełnym obciążeniu na aku i wtedy była by pełna odpowiedź ile prądu można jeszcze wykorzystać.
A co do świateł długich i mijania to one zapalają się naprzemiennie więc albo masz 55W albo 60W różnica w tym jak świeci wynika z umiejscowienia żarników po dwóch stronach żarówki (to każdy wie) lecz zwierciadła w kloszu są nieco inaczej ustawione od górnej i dolnej strony i stąd głównie wynika różnica w wysokości świecenia oraz rozproszenia światła już na samym kloszu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 12:18, 01 Cze 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 12:30, 02 Cze 2011 Powrót do góry

IVF - manetki el. nie powinny wg mnie rozładowywać akumulatora.

Potrzebny pomiar jak DIS piszę.

W razie następnego spotkania przypomnij się o miernik, chyba że posiadasz takowy. Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 12:48, 02 Cze 2011 Powrót do góry

pewnie, że nie powinny Wink
może mam już wyłechtany akumulator i zaniżony prąd ładowania pomaga mu ale zbyt wolno.. może szybciej się rozładowuje od odpalania, niż nadąża doładować się prądem, który jest zbyt mały gdy alternator jest wyżyłowany.. tak bym to widział.

w końcu zupełnie przeciążony alternator nie jest, bo po kilkugodzinnej jeździe nie odpaliłbym moto. jest wg mnie po prostu na skraju swojej wydolności i prąd nadmiarowy, pozwalający ładować aku jest tak mały, że musiałbym jechać i jechać i jechać i nie gasić moto, żeby nie tracić prądu na odpalanie, wtedy aku naładowałby się mocniej Wink

dodam jeszcze tylko dla jasności, że mój aku nie ma ze mną łatwego życia - nie gaszę nigdy świateł przed odpalaniem, ani tego podgrzewania.. jedynie po zimowaniu i innej kilkutygodniowej przerwie.. albo jak słyszę, że rozrusznik ciężko poprzednio ruszał.. ale ten aku miał tak ze mną od początku, zanim jeszcze miałem te manetki Wink

p.s.
miernik mam tylko taki zwykły niewielki, a tu prądy chyba większe są..

taką ciekawostkę jeszcze zapodam przy okazji - czy zdawaliście sobie sprawę, że ścieżki na płytach głównych w komputerach są obciążane w stresie prądem 40-60A? (najmocniejsze procki potrzebują nawet do 90A) i ten stres może trwać godzinami.. czad, nie? takie mini ścieżki.. a my mamy takie grube kable na jedynie 2x większy prąd, który występuje tylko chwilowo, podczas rozruchu Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ivf dnia Czw 13:05, 02 Cze 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 14:11, 02 Cze 2011 Powrót do góry

Prąd ładowania powinien wynosić 1/10 pojemności aku. Jak czujesz że masz przy pełnym obciążeniu słabo ładowane aku to prąd taki może być poniżej 2A a mierniki są właśnie do tej wartości przeważnie (uniwersalne). Sprawdź napięcie przy pełnym obciążeniu czy aby napięcie jest odpowiednie. Jedyny problem przy pomiarze prądu to fakt że trzeba go mierzyć poprzez wpięcie miernika w szereg a to już jest kłopotliwe bo maszyna musi chodzić i ciężko było by uruchomić moto z aku poprzez miernik bo momentalnie go wywali (bezpiecznik). Trzeba by podłączyć moto normalnie przewodem i zrobić obejście i po odpaleniu przerzucić z kabla przez miernik (dość ciężko wykonać).
Jeśli chodzi o sprawność aku to proponuję pojechać do sklepu gdzie sprzedają tylko akumulatory i zrobić test swojego (na 100% mają testery). Dzięki temu sprawdzisz siłę swojego przez pomiar maksymalnego prądu rozruchu a i podczas odpalenia mogą sprawdzić tobie ładowanie. Jak sprawdzałem swoje to nic za to nie brali więc koszta to tylko czas na podjechanie z moto do sklepu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin