FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 kardan i dyfer Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 11:35, 19 Cze 2011 Powrót do góry

Siema, mam takie pytanie wczoraj przeleciałem 400km VX-em i kardan wraz z dyfrem się nagrzały czy to normalne, czy możliwe brak oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 13:32, 19 Cze 2011 Powrót do góry

W sumie nie powinny się jakoś nagrzewać gdyż nie ma tam tarcia ani innego źródła energii. Możesz sprawdzić ilość oleju bo nie jest to kłopotliwe - odkręcasz 1 śrubę z tyłu i sprawdzasz czy jest max oleju. Jeśli jest trzeba szukać przyczyny nagrzewania się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 14:53, 19 Cze 2011 Powrót do góry

Oleju jest do pełna... Jakbyście mieli okazję sprawdzić po jakiejś dłuższej podróży czy wam się nagrzewa to byłbym wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
peter




Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie/Bielsko-B

PostWysłany: Nie 21:57, 19 Cze 2011 Powrót do góry

Z moich oserwacji wynika, że dyfer podczas jazdy się nagrzewa. Nie osiąga dużych temperatur tak jak silnik - można spokojnie dotknąć ręką.

Należy pilnować poziomu oleju - olej smaruje i zarazem chłodzi.

pozdr
Peter


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:09, 19 Cze 2011 Powrót do góry

U mnie też tak jak peter napisał. Czyli po dłuższej jeździe ciepły się robi. Wink

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 9:08, 20 Cze 2011 Powrót do góry

Niewielkie nagrzanie każdych elementów ruchomych występuje natomiast Góri ja myślałem że bardzo mocno się tobie nagrzewa. Jak by nie patrzeć na bardzo długiej trasie każdy element koła podnosi swoją temperaturę w tym opona, tarcza hamulcowa i tym samym felga która ponieważ styka się z dyfrem przewodzi też część ciepła( jednak nie są to duże ilości gdyż tarcza która najbardziej się nagrzewa jest zarazem dobrze chłodzona). W samym dyfrze stykające się elementy metalowe czyli przekładnia także może generować tarcie wzajemne między elementami (i tym samym generować ciepło) lecz po to jest olej by tarcie a tym samym wydzielane ciepło) było jak najmniejsze i zarazem by tarcie takie nie prowadziło do zużycia elementów. Jak byś prawie nie mógł dotknąć elementów (i taki przypadek pierwotnie miałem na myśli) to trzeba by działać i to intensywnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 13:06, 20 Cze 2011 Powrót do góry

Dzięki wielkie, uspokoiliście mnie;) pozdrawiam;)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Pon 15:13, 08 Lip 2013 Powrót do góry

Witam!
Parę razy już padło o nagrzewaniu, olejach itd. Natomiast ostatnio mi przyszło do głowy coś zupełnie innego przy okazji odkurzenia wreszcie sprzętu. Mówię wreszcie, bo mój pierworodny ma już 2,5 roku i chyba wreszcie zacznę znów jeździć! Szymuś chętnie wsiada na Jawę, która stoi w garażu, ale na VXa jeszcze się boi, bo jest "wieeeelki i calny" Smile
Ale do rzeczy:
kiedyś był tu gdzieś na naszym forum artykuł o tym jak to gość przerobił VXa, zakładając mu dyfer Intruza dużego, którego dokładnie, to już nie pamiętam. W każdym razie operacja była dość karkołomna i niezbyt estetycznie to w finale wyszło, za to obroty przy setce miał znacznie niższe i spalanie niższe jednakoż. No i to mnie właśnie skłoniło do pomyślenia, czy by coś z tym nie zrobić?....
Poszukałem paru firm, zajmujących się produkcją kół zębatych na zamówienie i wiecie co? Ceny są.... do przewidzenia, cholernie wysokie. Mimo to chyba się skuszę na operację fachowego dorobienia kół, by przy setce osiągnąć 3500rpm.
Przydałyby mi się dokładne dane nt. przełożenia VX, ma ktoś? W sieci są różne mylne informacje na ten temat
Co o tym myśli szanowna brać?
Chętnie poczytam Smile
pzdr
shrequ


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BOhu dnia Pon 15:15, 08 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 15:22, 08 Lip 2013 Powrót do góry

Witamy zmartwychwstałego Very Happy

Co do podmiany od intruza to pisał o tym dokładnie użytkownik zachodniego, bodajże amerykańskiego forum VX. Zmieniał on na dyfer od 1400 ale był on szerszy i przez to było sporo zmian. Obrotów wcale nie miał znacznie niższych bo zaledwie ok 250obr/min mniej przy tej samej prędkości przejazdu. Intruz 1400 ma jedynie nieznacznie wydłużone przełożenie, co efektu dużego nie daje!

Powiedz nam ile za takie koła zębate wołają sobie producenci bo jestem ciekaw. Też bym chciał jechać 100km/h przy niecałych 3500obr.

Jak dzieciak będzie chodził do przedszkola to starczy, że raz podjedziesz pod plac zabaw odebrać go i zawsze będzie chciał Very Happy - ja tak miałem u siebie mimo, że wcześniej nie chciał za bardzo wsiadać a co dopiero jechać.
Może za rok zaszczycisz nas na spotkaniu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Pon 16:32, 08 Lip 2013 Powrót do góry

dis - koniecznie, ja od września odżyję po prostu - mały idzie do przedszkola - do tej pory to przez dwa lata nocki, drugie zmiany, a w dzień mój mały konstruktor-destruktor Smile bo z kolei żona w pracy, wyspać się w takim trybie, to wielka sztuka, a co dopiero pojeździć, czy podłubać w garażu, mogłem podłubać najwyżej w nosie Very Happy
A kwoty za komplet zębulców? 1500netto i lepiej..... ale szukam dalej, dziś mi się pojawiły dwie nowe perspektywy, obadam temat i napiszę, jak się coś dowiem,
pzdr
s


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 21:07, 08 Lip 2013 Powrót do góry

Za tyle kasy to nie mam zamiaru testować czy się uda czy nie, nie stać mnie na taki wydatek w ciemno.

Za dyfer z GSXa i VXa (90zł/szt) (w sumie za 400zł) było by mnie stać na testy ale nie za 1500! Jak uda się wyczaić jakiś fajny dyfer to może spróbuję ale cena musi byś przystępna bo to podejście pionierskie i nie wiadomo czy wypali.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Pon 22:49, 08 Lip 2013 Powrót do góry

Dokładnie!
Ja też się rujnować nie zamierzam, dlatego szukam dalej Smile
pzdr
shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alvar4




Dołączył: 17 Cze 2013
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Okolice Łodzi-Ksawerów

PostWysłany: Wto 0:47, 09 Lip 2013 Powrót do góry

Moim zdaniem dorabianie przekładni do dyfra to karkołomny pomysł bo po pierwsze duża kasa a po drugie jest potrzebny ktoś z głową kto pomierzy całość i nie spartoli roboty. To już lepiej poszukać dyfra od jakiegoś innego motoru. A próbowali zakładać wyższą oponę typu 150/80 r17 lub 160/80 r17?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 8:35, 09 Lip 2013 Powrót do góry

Alvar opony 150/80/17 na tył nie dostaniesz!! W takim rozmiarze są tylko na przód do cruserów ale te opony mają inną konstrukcję. 160/80 będzie problem bo może ocierać opona o wahacz - tam jest bardzo mało miejsca. Opony 16/80 r17 na tył to praktycznie nie uraczysz do naszego jeżeli takie do czegoś są. 160/70 to i jeszcze ale to nie warta gra świeczki bo prawie nic nie zmieni się średnica koła a tym samym zmiana obrotów.

Ludzie z zachodu proponowali wkładanie 130/90 która ma trochę większą średnicę ale to też nie zaoszczędzisz dużo obrotów - sądzę że poniżej 250obr/min.

Niestety u nas nie ma łańcucha i jakiekolwiek ograniczenie obrotów w prosty sposób jest dość problematyczne.
Jak ktoś przetrze ślady i nie będzie zbyt wiele komplikacji to sądzę, że więcej osób może się skusić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Wto 15:19, 09 Lip 2013 Powrót do góry

hehe, to na pewno, dis, na pewno, ale póki co - pamięta który, tylko potrzebuję pewnej informacji, nie z netu, ile dokładnie mają zęby tej przekładni? zębatki atakującej i odbierającej?
Napiszcie, póki co nie rozbieram mojego, bo pojeździć trzeba, ale świta mi wiele w głowie i potrzebuję tej informacji,
i jakby ktoś miał zdjęcia rozebranej przekładni, to proszę podepnijcie je!!
pzdr
s


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BOhu dnia Wto 15:27, 09 Lip 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin