FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wyciek oleju z kardana Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Sob 15:21, 15 Sie 2015 Powrót do góry

Hej!
Wycieka mi olej z kardana, prawdopodobnie po wjechaniu w dziury i dobiciu rozszczelnił się. Prośba o wskazanie jaka uszczelki Ełku kupić zanim zabiorę się za zdejmowanie kola- jestem 100km od siebie wiec za jednym zamachem chce zrobić.

Dzięki!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 21:00, 17 Sie 2015 Powrót do góry

Hej, a jesteś pewny, że to kardan? Jak cieknie po wjechaniu w dziurę to może uszkodzony amortyzator?

Co do kardana - o ile się niemyle - nie mam teraz dostępu do książki serwisowej - masz tam dwa simmeringi na osi koła i jeszcze jeden na wałku. Te z osi - jeden chyba można dobrać z typoszeregu, drugi ma niestandardowe wymiary. Było na forum, że ktoś toczył pierścień i dawał go razem ze standardowym simmeringiem. W innym wypadku pozostaje ten niestandardowy kupić w serwisie. Nie mogę znaleźć tego postu. Wymiary tych uszczelniaczy możesz znaleźć w książce serwisowej.

Elementy 6, 12, 26 (zrzut od david.1606).

Image

Przykładowa firma z dużym asortymentem, która sprzedaje uszczelnienia techniczne to [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 21:37, 17 Sie 2015, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Czw 23:41, 20 Sie 2015 Powrót do góry

No jednak na pewno to jest kardan...

Image

CIekawe jest, że nie zawsze cieknie. Jechałem do pracy - nie ciekło. wracałem z pracy - trochę pociekło (znacznie mniej niż na zdjęciu).
Zdjęcie jest po 100km na autostradzie v=120km/h większość czasu.
Czy to pomaga określić która to jest uszczelka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pią 9:55, 21 Sie 2015 Powrót do góry

Czoper z takim czymś to ty uważaj bo poleci mocniej na gumę i bedzie gleba po uślizgu! A druga kwestia to brak oleju w kardanie co też może generować koszta - jego zniszczenie.

W nawiązaniu do zdjęcia Griby przedstawię pełne z numeracją


Image

27 to jest oring więc robi za uszczelnienie, lecz uszczelnieniem jest także 18 (oil seal) oraz 23 (oil seal). Wymiary mam dla 23 mianowicie 30x42x7 oraz informacja o 27 (.O RING (D:3.5,ID:131.6) - czyli pewnie średnica 131,6 a grubość 3,5) ostatniego elementu niestety nie mam wymiarów. Patrząc po cenach z USA i przeliczniku na Polskie (są pewne różnice z tego co kupowałem pewne detale w ASO do siebie) to oryginały za numer 18 około 200zł a za 27 i 23 podobnie czyli około 50zł za sztukę, tak na moje oko i doświadczenie.
Wynika zatem, że trzeba szukać zamiennika lecz nie obejdzie się bez rozebrania i sprawdzenia wymiarów ostatniego elementu czyli 18.

Inne uszczelnienia w kardanie to np. 5, 10 30 i 37 ale one nie są od tej strony od której widać że cieknie czyli od strony koła. Wymiary tych 4 elementów są ogólnie też dostępne a są to oringi i simmeringi.

Tak jak Griba wspomniał uszczelnienia oferuje passeroti nawet przez neta jednaj jest też masa innych sklepów, gdzie oferują uszczelnienia różnego rodzaju i coś powinno się znaleźć.

Jak rozbierzesz to daj znać jakie są wymiary tych elementów to poszukam tez u siebie czy takie coś gdzieś mają.


A tak p.s. jeśli ktoś potrzebuje wymiary uszczelnień bywają czasem na fiszkach na stronie alpha-sports.com gdzie wybiera się maszynę i rocznik przez co mozna porównać także detale w różnych maszynach czy są takie same jeśli poszukujemy zamiennika z innej maszyny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pią 10:16, 21 Sie 2015, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Sob 10:23, 22 Sie 2015 Powrót do góry

Sam mogę ściągnąć koło i zobaczyć 18stke. Dalej to już raczej jakiś mechanik, bo sam raczej nie ogarnę...

Dzięki chłopaki za pomoc!
Dam potem znać jak to się skończyło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Wto 20:49, 25 Sie 2015 Powrót do góry

Czoper Ty się nic nie przejmuj z rozbieraniem tego, tylko na rysunku tak skomplikowanie wygląda! Wink Da się to ogarnąć spokojnie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 13:17, 27 Sie 2015 Powrót do góry

Heh Czoper, teraz widzę, że to kardan jak nic. Dziwne, że od wjechania w dziurę takie coś. Sprawdź czy koło nie bije, czy oś prosta itd.

A samo koło ściągnąć to nie problem. Może coś będzie widać. I okaże się, że starczy ten duży uszczelniacz wymienić. Zobacz też czy cały olej Ci nie wyrzygało z kardana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szmool




Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok

PostWysłany: Czw 23:55, 14 Kwi 2016 Powrót do góry

Witam. Temat stary ... ale jary Smile
Po ostatnim wypadzie w dłuższą trasę, mam identycznie jak miał Czoper - olej na feldze, promieniście rozłożony od uszczelnienia przekładni.
Czytając watek wiem że potrzebuję na bank uszczelnień, tj:
1. 136,1 x 3,5 - oring (Nr katalog. 09280-00015) - oznaczenie na rys. 27
2. simering 70x96x16 (Nr katalog. 09289-70001) - oznaczenie na rys. 18
3. simering 30x42x7 (Nr katalog. 09283-30028) - oznaczenie na rys. 23

1 i 3 do zdobycia bez problemu, natomiast pozycji nr 2 nie potrafię znaleźć :/, przynajmniej w Polsce.
Może ktoś przerabiał temat i podpowie na temat rozwiązań zamiennych tego elementu ? Może pasuje coś innego. dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 21:22, 15 Kwi 2016 Powrót do góry

Szmool- i nie kupisz ,chyba że w serwisie za 180pln.

jedyna alternatywa to udać się do zwyczajnego sklepu z częściami samoch. i poprosić o simering 70x96x11 (powinien być 70x96x8).ja kupiłem takowy firmy CORTECO za ok.40 zeta.
Gość







PostWysłany: Pią 21:35, 15 Kwi 2016 Powrót do góry

zapomniałbym-przy zastosowaniu simeringu o którym pisałem trzeba ztoczyć kołnierz (którego nie widac na rysunku)z elementu 17. a i chyba też na simeringu był kołnierz zewnętrzny który też musiałem potraktować szlifierką.
Szmool




Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok

PostWysłany: Sob 10:50, 16 Kwi 2016 Powrót do góry

Dzieki za info. Dziś rozkręce i będę kombinować. Dam znak jak poszło.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 12:21, 17 Kwi 2016 Powrót do góry

Szmool napisał:
Dzieki za info. Dziś rozkręce i będę kombinować. Dam znak jak poszło.

Hej, prośba o foty jak będziesz działał z tym nietypowym uszczelniaczem. Fajnie jak byśmy mieli na forum zdjęcia poglądowe jak to przerobić. Wink

BTW - była na ten simmering również opcja wzięcia czegoś o mniejszej średnicy zewnętrznej i osadzenie przez dodatkowy dotoczony pierścień, ale nie pamiętam niestety kto i jak to robił oraz gdzie jest ten post. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Nie 12:31, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Szmool




Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok

PostWysłany: Pon 20:57, 18 Kwi 2016 Powrót do góry

Mimo chęci inne zajęcia odciągnęły mnie od walki z tym uszczelnieniem.

Miałem za to czas przejechać się parę kilometrów w celu zdiagnozowania czy dalej cieknie. No i cieknie :/ Także co się odwlecze, to nie uciecze.

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że motor wpada w jakby wibracje przy odpuszczaniu gazu. Zapewne tylne koło dostało jakiegoś bicia i przez to te uszczelnienie puszcza. Czyżby łożyska ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czoper




Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Królewiecka, Wrocław

PostWysłany: Wto 23:12, 19 Kwi 2016 Powrót do góry

Tak tylko dodam od siebie, że u mnie problem ustąpił krótko po ostatnim poście.

Nic z tym nie robiłem, w żadne dziury dodatkowe nie wjeżdżałem Wink

Jeździłem już sporo od tego czasu i ani kropelki. No ale u mnie koło nie biło i nie bije, więc podejrzewam, że się u mnie coś przesunęło, a potem wróciło na swoje miejsce.

Wszystkim życzę, by się im tak samo moto naprawiało jak mi Smile

Pozdro!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Śro 21:36, 20 Kwi 2016 Powrót do góry

Zastanawia mnie czy przypadkiem te drgania to nie jest delikatne dławienie się moto. Do tego dochodzi nam wyważenie kół czy tarcie tarcz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin