FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Wyciek oleju z kardana Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Szmool




Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: B-stok

PostWysłany: Wto 21:43, 03 Maj 2016 Powrót do góry

Krótka relacja ze zmagań z uszczelnieniem dyfra Smile
Po 1 odkręciłem koło i ukazał mi sie widok:
[link widoczny dla zalogowanych]
Widać że faktycznie wycieka w dolenj części "talerza".
Po spuszczeniu oleju, wykręcamy wszystkie śruby i ściągamy talerz. Do ściągnięcia go, wkręcamy 2 śruby w otwory - jak na zdjęciu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Reszta wychodzi bez jakichkolwiek oporów. Na zdjęciu rozłożony wszystko po kolei, tak jak było złożone Smile
[link widoczny dla zalogowanych]
od lewej: Simering, "Talerz", pierścien z kołnierzem, łożysko, koło zębate. Łożysko i simering należy wybić z talerza - nie wymaga to dużo siły. Łożysko chciałem wymienić, stąd wybiłem. Jak ktoś będzie wymieniał tylko uszczelnienie, nie trzeba tego robić.
Teraz historia co się działo dalej.
Po obejrzeniu simering stwierdziłem, że wszystko z nim OK. Guma nie była pęknięta czy coś takiego. Za namową starego mechanika (Ojca Smile), zdemontowałem pierścień (sprężnynę) z simeringu, rozpiołem ją (ma taki zamek stożkowy na wcisk) i skróciłem o około 1cm. Na zdjęciu simering ze skróconą sprężyną (pierścieniem).
[link widoczny dla zalogowanych]
Przy okazji wymiary simeringu to: 70x96x16, z tymże część wchodząca w talerz 8mm i 8mm kołnierza od strony koła, zachodzącego na zazębienie. Moim zdaniem pełni on - Ten kołnierz, tylko funkcję ochronną, zakrywa tryby, żeby się brud nie dostawał. Jest on luźno spasowany z kołem.
Wszystko poskładałem do kupy i odpukać na razie nie cieknie (przejechałem z 60km). Nie wiem jak długo taki stan się utrzyma, ale jak coś zacznie się dziać wiem że rozebranie tego to nic strasznego i zajmuje max 1h.
Co do zastosowania innego simeringu to sprawa wygląda tak jak pisał dariusz.
Stosując ten firmy Corteco 70x96x11, należy się liczyć z tym, że pierścień z kołnierzem, który jest pomiędzy łożyskiem i simeringiem należy "pocienić" o 3 mm, gdyż jest spasowany na styk między powyższe elementy. Na zdjęciu uwieczniłem ten pierścień z kołnierzem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak coś będzie się działo, myślę że w ten sposób będę to naprawiał. Minusem tego jest to, że ten simering Corteco nie ma tego kołnierza ochronnego, zakrywającego zazębienie koła z przekładnią.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szmool dnia Wto 21:52, 03 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2304
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 22:37, 03 Maj 2016 Powrót do góry

Fajny i konkretny opis! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin