FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Pukanie w dolnej czesci silnika Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Thomas




Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowanowo koło Obornik

PostWysłany: Śro 14:17, 15 Sty 2014 Powrót do góry

Witam Panowie, jestem tu nowy ale moto na forum znajome, kupione od ,,harver6".
W moto przed wyjęciem silnika zrobiłem regulację zaworów, oraz wydobyłem z silnika:tarczki sprzęgłowe z przekładkami sprężynami i pokrywą kosza .
Aby wykluczyć stukanie od strony sprzęgła(zabierak zblokowałem wkręcając dwie śrubki).
Niestety stukanie nie ucichło, więc to nie sprzęgło.
Dodam że moto stukało w przedziale 1000/2000 obrotów, na wyższych obrotach jakby zanikało.
Nie zauważyłem też aby stukanie nasilało się przy dodawaniu gazu, czy hamowaniu silnikiem.
Bardziej słyszalne było na zimnym, po rozgrzaniu nieco cichło.

Znajomy mechanik , motocyklista Pan Marek z Poznania, radził bym sprawdził luz na wale, nie może być większy niż 0,05mm.
Dodam że przed wyjęciem silnika sprawdzałem luz na korbowodach, wyciągając na pracującym silniku raz jedną raz drugą fajkę, stukało tak samo.
Po zdęciu prawej kapy prubowałem ruszać kołem zębatym na wale, lecz napięty łańcuszek rozrządu skutecznie ograniczał ruchy.
Wydobyłem silnik, zdemontowałem pokrywę tylnego cylindra wraz z wałkiem, i na zluzowanym łańcuszku zabrałem się za mierzenie luzu na wale.
Do karteru przymocowałem kawałek blachy na której oparłem podstawę magnetyczną czujnika zegarowego, opierając czujnik na ząbku koła załorzyłem klucz 17 i ruszając nim patrzyłem na wskazania czujnika.
Niestety w moim przypadku luz z tej strony wału to 0,1mm , czyli panewki do wymiany Sad

W następnych postach postaram się opisać czy wymiana panewek coś da.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Śro 22:06, 15 Sty 2014 Powrót do góry

Miałem podobne objawy. Tu znajdziesz wszystko > http://www.motorniczy.fora.pl/suzuki-vx800-zrob-to-sam,9/wymiana-panewek-w-vx-800-by-griba,1763.html.

Nie jestem pewien, czy zastosowany przez Ciebie sposób pomiaru luzu na panewkach jest wystarczająco dokładny - nie do końca rozumiem opis.

Sprawdź też czy nie masz luzów na sworzniach tłokowych i wałkach rozrządu.

Wszelkie wymiary - w tym limity dotyczące sprawdzenia zużycia panewek - znajdziesz w książce serwisowej dostępnej w dziale "Zrób to sam".

Sama robota nie jest zbyt trudna, dlatego jak masz silnik wyjęty i chcesz się upewnić co do stanu dołu, to najlepiej będzie go rozebrać i wtedy ocenić stan czopów oraz samych panewek. A pomiary najlepiej byłoby wykonać średnicówką. W przypadku wałków rozrządu i panewek korbowodowych można też zastosować "paseczki" - metoda opisana w książce serwisowej - z tego co pamiętam stosował ją z powodzeniem Dis.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 13:19, 16 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Thomas




Dołączył: 15 Sty 2014
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowanowo koło Obornik

PostWysłany: Sob 20:15, 25 Sty 2014 Powrót do góry

Chciałem ocenić stopień zużycia panewek bez rozpoławiania silnika, teoretycznie jest to do zrobienia.
Mając do dyspozycji czujnik zegarowy, próbowałem zmierzyć luz wału w panewce głównej.
Jednak sposób w jaki to zrobiłem, rzeczywiście nie jest zbyt dokładny,dociskając wał z prawej strony do dołu z lewej unosi się do góry, do tego koło zębate na którym oparłem końcówkę czujnika jest odsadzone od ścianki karteru co potęguje wskazania czujnika.
Po zdjęciu kosza sprzęgłowego i zębatki osadzonej na wale z prawej strony, spróbowałem zmierzyć luz jeszcze raz.
Oparłem czujnik z prawej strony bezpośrednio na wale przy samej panewce, a wał z lewej docisłem do dołu, następnie ruszając wałem z prawej strony góra-dół odczytałem wskazania.
Wynik: 0,06 mm prawa strona, i tak samo lewa.
Sprawdziłem jeszcze szczelinomierzem, najgrubszy wszedł listek 0.05mm ale tylko na 1cm w głąb między panewkę a wał, i do tego w pionie, w poziomie wszedł tylko 0.03mm tak samo lewa strona.
Na korbach brak luzu (wyczuwalnego), w ocenie speca od regeneracji wałów, taki luz nie jest powodem stuków.
Polecił również sprawdzić tłoki, u mnie przedni jest lekko przytarty w tylnej części prawie na całej wysokości.
Zawiozłem do niego przedni cylek wraz tłokiem celem pomierzenia, wyszło maksymalny luz 0.12 skrajna wartość według serwisówki.
Według speca to jest właśnie przyczyna stuków.
Sama wymiana tłoka niewiele da, jego odstępstwo od nominału to zaledwie 0.02mm, będę chyba musiał poszukać kompletu tłok i cylinder, ale te ceny...
Korzystając z wyjęcia silnika pomalowałem ramę, wachacz i kilka drobiazgów, nie mogłem znieść widoku rdzy w każdym zakamarku...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 13:23, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Thomas napisał:

Polecił również sprawdzić tłoki, u mnie przedni jest lekko przytarty w tylnej części prawie na całej wysokości.
Zawiozłem do niego przedni cylek wraz tłokiem celem pomierzenia, wyszło maksymalny luz 0.12 skrajna wartość według serwisówki.
Według speca to jest właśnie przyczyna stuków.


Może to być, po rozgrzaniu stukanie maleje, bo tłok się nieco rozszerza i luz się kasuje.

Taki remont robił Ivf, zakupił zestaw tłok / cylinder - wyszło mu to naprawdę ładnie, kompresję miał na zlocie z tego co pamiętam wzorcową. Brał od kogoś używany zestaw.

Na allegro jest jakiś sprawdzony przez Dis'a gość od części do VX'a - namiary są w dziale "Giełda".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 14:43, 26 Sty 2014 Powrót do góry

Gość z allegro sprawdzony nie tylko przeze mnie - ja wziąłem go w oparciu o wcześniejsze zakupy innych w tym chyba właśnie IVF'a a firma to phu-vmax.
Myślę że warto bo dają krótką ale zawsze gwarancję rozruchową i nie ma problemu z wymianą jakichkolwiek elementów (mi przysłali raz omyłkowo nie taki ale to był przypadek)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 14:44, 26 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin