FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak to z tą rezerwą ? :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Czw 10:00, 31 Mar 2011 Powrót do góry

Wojciech napisał:
Tyle czasu mnie to nurtowało i chyba wychodzi na to,że mam też przekręcone pokrętło o 180 stopni,bo u mnie po lewej stronie jest napis OFF na którego to nie trafia strzałka z napisem FULL,ponieważ na ON przekręcam zgodnie z ruchem wskazówek zegara,a na res w przeciwnym!!! To chyba trzeba zmienić rawda???Pozdrawiam Wojciech

czyli prawdopodobnie masz obrócony również kranik, nie tylko samo pokrętło. zdażyło Ci się używać już rezerwy? zgodnej z Twoim opisem? Wink prawdopodobnie nie, bo nie zwracając uwagi na te napisy, MUSISZ pamiętać, że w prawo (ze wskazówkami) kręcimy na rezerwę. jeśli miałoby być inaczej, kranik musiałby być odwrócony tyłem do przodu hehe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilxxv




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:44, 12 Maj 2012 Powrót do góry

a ja mam takie pytanie, jak to jest że jak mam kranik tzn to pokrętło ustawione w poziomie czyli teoretycznie na OFF to VX normalnie odpala i jeździ ? Tak jakby to pokrętło nie miało znaczenia w jakiej jest pozycji. Wyjaśni mi to ktoś ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Sob 22:46, 12 Maj 2012 Powrót do góry

Możliwe ,że kręcisz samą pokrywką a kranik ciągle jest w tej samej pozycji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilxxv




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:22, 13 Maj 2012 Powrót do góry

a jeśli mam kranik podciśnieniowy to jest możliwość jazdy gdy pokrętło jest w poziomie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 13:32, 13 Maj 2012 Powrót do góry

kamilxxv napisał:
a jeśli mam kranik podciśnieniowy to jest możliwość jazdy gdy pokrętło jest w poziomie ?


Zarówno kranik podciśnieniowy i ten wcześniejszy w VX-sie posiadają te same położenia.

To jest strzałką do dołu otwarte , do góry rezerwa a poziomo zamknięte paliwo.

Tu masz zwykły kranik:

[link widoczny dla zalogowanych]

W podciśnieniowym jest jeszcze z tyłu króciec do podciśnienia i poza tym żadnej różnicy w położeniu nie ma .

Może być tak , że masz od czegoś innego podpięty kran.


Pozdrawiam Stefan.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
peter




Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: śląskie/Bielsko-B

PostWysłany: Nie 22:57, 13 Maj 2012 Powrót do góry

Kamixxv
mam sytuację identyczną jak Twoja. Przy kraniku pociśnieniowym mogę jeździć z poziomym położeniem pokrętła /teoretycznie zamknięte/- i tak jeżdżę. Na początku jeszcze nim kręciłem tzn zamykałem na dłuższy postój, ale pewnego razu po jeździe chciałem go zamknąć, a był już zamknięty, też się zdziwiłem i przestałem go otwierać.
Niestety nie sprawdziłem jeszcze czy przy poziomym położeniu pokrętła nie wypali też paliwa, które powinno zostać na rezerwę, ponieważ z przyzwyczajenia tankuję wg wskazań licznika dziennego po przejechaniu 220-250 km i to co pozostaje w zbiorniku to więcej niż rezerwa.
Kranik wygląda na oryginalny /taki jak w serwisówce/- pokrętło do niego idealnie pasuje.
Mój VX jest z końca roku 1990, a ma kranik pociśnieniowy i mam wątpliwości czy był on montowany fabrycznie, czy też założył go poźniej poprzedni właściciel - i ma wewnątrz inną konstrukcję.

PS a może mamy dodatkowo PRI - muszę to sprawdzić przy okazji.

pozdrawiam
peter


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 23:13, 13 Maj 2012 Powrót do góry

Witam!

Żeby ustalić co dokładnie się dzieję trzeba by przeanalizować schemat kranika, którego przekrój też został pokazany w instrukcji serwisowej. Wg mnie pozycja pozioma nie odcina to przepływu paliwa przez kranik podciśnieniowy.

Jeżeli taki kranik jest ustawiony pokrętłem w poziomie, to część paliwa jest brana z dłuższej rurki (od pozycji ON), część z drugiej krótszej (tej od pozycji RES). Mam na myśli rurki znajdujące się w zbiorniku paliwa, ciągnące benzynę z różnych poziomów baku (widać je na schemacie układu paliwowego).

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 8:31, 14 Maj 2012 Powrót do góry

Też właśnie slyszałem o tych kranikach ,które mają pozycje podczas której zasysają więcej paliwa przy rozruchu (zamiast off)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:24, 14 Maj 2012 Powrót do góry

On nie zasysa więcej paliwa, po prostu otwiera światło do obu rurek.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 22:46, 14 Maj 2012 Powrót do góry

A może mają założone te zestawy naprawcze w naszych kranach podciśnieniowych :



GSF 600 i 1200, kawasaki KLR 650 , VN1500 , ZR 550 i 1100 , ZR-7 750, ZX-10 tomcat .

Symbol zestawu naprawczego to : FCK - 21 Nr. katalogowy : 5.4000.340.

W takich przypadkach nie będzie położenia "off" w naszym kranie.

Podwójna membrana ma tak wykonane otwory , że przy "off" będzie leciało paliwo w czasie pracy silnika.



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilxxv




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:26, 28 Lip 2012 Powrót do góry

nie zależnie czy mam pełny czy połowę przejechane jakieś 150km od "pod korek" i zgaszę moto i zostawię na 15 min w upale 30 stopniowym to jesli mam pokrętło na full czy na res to muszę chwile pokręcić zanim zapali jeśli natomiast jest w poziomie nie ma tego problemu bo pali od dotyku. Gadałem z gościem co ma intruza i mówi że to jest właśnie przyczyną bo gdy moto stoi z kranikiem na ful czy res to wyparowuje paliwo z gaźników o dlatego muszę kręcić. I powiedział mi żebym przed rozruchem dał na poziomy na chwile gdy ubieram np kask odpalił i przełączył na odpowiednią pozycję w zależności od ilości posiadanego paliwa. Powiedział że poziome położenie to jest PRI (zalewanie gaźników przed rozruchem ) tak mi to wyjaśnił i rzeczywiście chyba miał racje po problem z odpalaniem zniknął tak szybko jak się pojawił gdy zacząłem ruszać tym pokrętłem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 18:29, 29 Lip 2012 Powrót do góry

Jeśli masz kranik podciśnieniowy to niezależnie od pozycji bez podciśnienia nic ci nie poleci paliwa ze zbiornika - sprawdzane doświadczalnie na moim zbiorniku. W intruzie 1400 na bank jest elektroniczna pompa paliwowa nie dam głowy czy w 800 też i tam zaciąga paliwo do gaźników po zapodaniu prądu. U nas tego nie ma, bo sterowanie jest podciśnieniem a elektronicznie. Można kręcić kranikiem ale mi się wydaje że to jest efekt bardziej psychologiczny niż praktyczny przy odpalaniu. Mi po 15 minutach postoju w upale zapala z miejsca, niezależnie od tego w jakim położeniu mam kranik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilxxv




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:14, 30 Lip 2012 Powrót do góry

ja mam taki kranik jak serwisówce ktoś podawał linka. Czyli przeciwnie do ruchów zegara jest na on (krecić w stronę kierownicy) a zgodnie z ruchem wskazówek zegara czyli rezerwa (kręcić w stronę zadupka ) tak ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:47, 30 Lip 2012 Powrót do góry

Hej!

Generalnie jak zdejmiesz pokrętło to na trzpieniu kranika jest taka strzałka w kształcie trójkąta, która pokazuje w której jest pozycji. Dzięki niej nie sposób się pomylić przy zakładaniu pokrętła.

Co do kierunków nie pamiętam, może ktoś inny podpowie.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kamilxxv




Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:30, 01 Sie 2012 Powrót do góry

No tal tylko że u mnie na kraniku po zdjeciu plastików nie ma żadnych oznaczeń;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin