FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Jak to z tą rezerwą ? :) Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 2:03, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Witajcie, przepraszam, że poruszam temat oczywisty i "prosty", ale dla kogo prosty dla tego prosty Wink Szukałem w manualu ale nie ma. Oczywistych przykładów również nie znalazłem - słowem... kaplica.

Więc poniżej dwa rysunki Smile

1. Image

2. Image

Kiedy przełącznik wskazuję ON kiedy RES ? (czy jak ta mała część wskazuję czy ta szersza? Smile )
Rysunek 1, wtedy jeździmy kiedy?
Rysunek 2, wtedy jeździmy kiedy?


Jednak potrzebuję łopatologii Smile proszę pomóżcie!!!


Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 7:24, 13 Mar 2011 Powrót do góry

pepe99 napisał:
Witajcie, przepraszam, że poruszam temat oczywisty i "prosty", ale dla kogo prosty dla tego prosty Wink Szukałem w manualu ale nie ma. Oczywistych przykładów również nie znalazłem - słowem... kaplica.

Więc poniżej dwa rysunki Smile

1. Image

2. Image

Kiedy przełącznik wskazuję ON kiedy RES ? (czy jak ta mała część wskazuję czy ta szersza? Smile )
Rysunek 1, wtedy jeździmy kiedy?
Rysunek 2, wtedy jeździmy kiedy?


Jednak potrzebuję łopatologii Smile proszę pomóżcie!!!


Pozdrawiam.



Ta szersza część pokrętła kranika pokazuje w danej chwili to co masz ustawione.

Inaczej rys. 1 "on" ( otwarty )

Rys ,2 "res" ( otwarty - rezerwa )

Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:33, 13 Mar 2011 Powrót do góry

No tak, tylko w takim razie na któym ustawieniu jeździmy dopóki nie zostaną 4 litry rezerwy Smile ?

Po mojemu: Jeździmy na ON, jak zgaśnie przestawiamy na RES i migiem na stację, czy tak ?

A może jeździmy na RES, jak zgaśnie to przestawiamy na ON i dzida na cpn ?

EDIT: jakby coś to nie ja pisałem te posty wyżej Razz Udało mi się z intrukcją dojść do pewnych oczywistych wniosków. Jeździmy na ON, jak zgaśnie to przestawiamy na RES Smile Smile Smile Smile Oczywiścię jak się myle.... Wink to proszę mnie wyprowadzić z błędu Wink

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pepe99 dnia Nie 13:54, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 18:50, 13 Mar 2011 Powrót do góry

pepe99 napisał:
No tak, tylko w takim razie na któym ustawieniu jeździmy dopóki nie zostaną 4 litry rezerwy Smile ?

Po mojemu: Jeździmy na ON, jak zgaśnie przestawiamy na RES i migiem na stację, czy tak ?

A może jeździmy na RES, jak zgaśnie to przestawiamy na ON i dzida na cpn ?

EDIT: jakby coś to nie ja pisałem te posty wyżej Razz Udało mi się z intrukcją dojść do pewnych oczywistych wniosków. Jeździmy na ON, jak zgaśnie to przestawiamy na RES Smile Smile Smile Smile Oczywiścię jak się myle.... Wink to proszę mnie wyprowadzić z błędu Wink

Pozdrawiam.



Jak masz ustawione pokrętło kranika na "ON" to jedziesz do końca aż się zacznie dławić a następnie pracować na jednym cylindrze .

Te dziwne zachowanie się silnika w czasie jazdy trwa kilka sekund i nim stanie na dobre ten czas w zupełności Ci wystarczy na ustawienie pokrętła na "RES" i jedziesz dalej nie zsiadając z moto szukając najbliższego CPN-u.


Jeśli jeszcze czegoś w tym temacie nie rozumiesz to pisz.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Nie 20:07, 13 Mar 2011 Powrót do góry

yyy... może się mylę, ale chyba Stefan odwrotnie napisałeś. Przynajmniej u mnie 1. to rezerwa, a 2. to normalny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 20:32, 13 Mar 2011 Powrót do góry

czarny napisał:
yyy... może się mylę, ale chyba Stefan odwrotnie napisałeś. Przynajmniej u mnie 1. to rezerwa, a 2. to normalny.


W niektórych VX-sach możesz obrócić pokrętło kranika o 180 stopni i zamontować , tak jest między innymi w moim i wskazania będą odwrotne ( błędne ).

Ale tak jak na załączonych fotkach jest ok .

Rezerwa u góry a "ON" na dole w serwisówce jest identycznie "czarny"

Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Nie 20:47, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Ale teraz napisałeś tak jak mam Very Happy Poprzednio napisałeś , że na rys.1 jest on, a na rys.2 jest res Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez czarny dnia Nie 20:47, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 21:10, 13 Mar 2011 Powrót do góry

czarny napisał:
Ale teraz napisałeś tak jak mam Very Happy Poprzednio napisałeś , że na rys.1 jest on, a na rys.2 jest res Smile


Tylko , że na zdjęciach wyżej jest opis ustawienia pokrętła na załączonym fotkach.

Część szersza pokrętła pokazuje pozycję ustawienia w danej chwili i mój opis do każdej fotki jest prawidłowy.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 21:14, 13 Mar 2011 Powrót do góry

Rys 1 on (pokrętło kręcone do oporu w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara), rys 2 rezerwa (pokrętło kręcone na maxa zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara).
Przy końcu paliwa w pozycji on silnik zaczyna się dławić i na początku jest wrażenie że coś nawala więc spokojnie tylko. Przełączyć na rezerwę i mimo wszystko czym prędzej na stacje, gdyż jak motocykl przechyla się, hamuje i przyspiesza to poziom paliwa w pozycji on jest zmienny i ja doszedłem raz do opcji kiedy zostało mi mniej niż 2L na rezerwie no i niestety do stacji pchałem. Jak załącza mi się rezerwa to czym prędzej szukam stacji gdyż w baku może zostać mniej niż w książce (książka na postoju w pozycji pionowej)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 21:16, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
czarny




Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 389
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszcz Gdański

PostWysłany: Nie 23:35, 13 Mar 2011 Powrót do góry

A to czemu ja mam odwrotnie Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 0:28, 14 Mar 2011 Powrót do góry

Na trzpień kranika można założyć pokrętło omyłkowo przekręcone o 180 stopni.

Na trzpieniu (przynajmniej u mnie) jest jednak trójkątna strzałka, która pokazuje jak pokrętło powinno być prawidłowo założone.

Więc wystarczy zdjąć pokrętło i zamocować odwrotnie, żeby mieć zgodnie z oznaczeniami na obudowie.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pepe99




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 15:49, 16 Mar 2011 Powrót do góry

Witam, jednak nawet tak banalna sprawa jak sprawa rezerwy i kranika nie jest oczywista Wink

Potwierdzam, na ON jeździłem, aż zgasł nie dałem rady wyczuć kiedy się dławi i krztusi. Przestawiłem na RES i śmiga, kierunek stacja (BTW strasznie droga benzyna Razz )

Dzięki wszystkim za wyjaśnienia i odpowiedzi! Mam nadzieje, że komuś również przyda się ta wiedza tak jak i mi Wink

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ivf




Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Człuchów, pomorskie

PostWysłany: Śro 9:13, 30 Mar 2011 Powrót do góry

nie ma co patrzeć na kierunek strzałki bo to pokrętło może być u kżdego inaczej założone i zonk (a nawet samemu przy jakichś przeróbkach można niechcący odwrócić i później na drodze się zdziwić..)

najważniejsze, żeby pamiętać, że w lewo (przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) odkręcamy na FULL czyli ON czyli stała jazda, a w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) załączamy rezerwę czyli RES czyli jazdę na stację benzynową.

a propos wyczucia rezerwy - spokojnie, jeszcze kilka jazd i wyczujesz, kiedy należy załączyć RES żeby nie zdążył zgasnąć Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wojciech




Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Książki Toruń

PostWysłany: Śro 19:20, 30 Mar 2011 Powrót do góry

Tyle czasu mnie to nurtowało i chyba wychodzi na to,że mam też przekręcone pokrętło o 180 stopni,bo u mnie po lewej stronie jest napis OFF na którego to nie trafia strzałka z napisem FULL,ponieważ na ON przekręcam zgodnie z ruchem wskazówek zegara,a na res w przeciwnym!!! To chyba trzeba zmienić rawda???Pozdrawiam Wojciech


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 22:16, 30 Mar 2011 Powrót do góry

Zmieniać nie musisz jeśli tobie nie przeszkadza musisz tylko wiedzieć i pamiętać w którą stronę odkręca się normalnie a w która na rezerwę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin