FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Zalewa cylinder Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 3836
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 10:49, 29 Lut 2016 Powrót do góry

Po drodze jes jeszcze pompa podciśnieniowa, gtóra reguluje wydatek przepływu paliwa, więc zwykły kranik i spływ grawitacyjny nie zapewnią same w sobie odpowiedniego wydatku przy wyższych prędkościach obrotowych a co najwyżej na biegu jałowym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2342
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 11:10, 29 Lut 2016 Powrót do góry

tomek_olsztyn napisał:

Gdy mam założony kranik zwykły, paliwo ciurkiem leci do gaźnika.

Paliwa do gaźnika wpłynie tyle, na ile pozwoli zawór iglicowy, sterowany pływakiem w komorze pływakowej gaźnika. Tak więc regulacją ilości podawanego paliwa zajmuje się sam gaźnik.

Natomiast zawór podciśnieniowy ma zabezpieczyć gaźnik przed przelaniem podczas postoju. Jak się okazuje w praktyce, iglica nie jest na tyle szczelna, żeby utrzymać napór paliwa przy pełnym zbiorniku.

A pompa jest potrzebna dlatego, że przedni gaźnik (cylinder nr 2) jest wyżej niż najniższa część zbiornika i przy małej ilości paliwa ten właśnie gaźnik nie napełniłby się "grawitacyjnie".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 14:08, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 260
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:56, 29 Lut 2016 Powrót do góry

tomek-bo czegoś nie rozumiem-pisałeś wcześniej że kranik w pozycji "off"trzyma, więc w czym problem? wystarczy go zakręcać. ale skoro masz elektrozawór , to faktycznie pomaga(szczególnie jak się ma kłopoty z pamięcią Smile ).

ogółem jest tak jak pisze griba-z tym że radziłbym zajrzeć do tylnego gażnika i sprawdzić, przeczyścić lub wymienić(w razie potrzeby)ten zaworek , bo jeśli on nie trzyma paliwa to samo założenie elektrozaworu wiele nie pomoże, no i przeż nieszczelność zaworka może być za duży poziom benzyny w komorze pływakowej i z tąd problemy przy odpalaniu.

griba-zaworek iglicowy to jedno, a ten który jest zamykany przez pływak to drugie(chyba że miałeś na myśli właśnie ten drugi Smile ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 260
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:06, 29 Lut 2016 Powrót do góry

jeszcze jedno- poziom w gaźniku jest poniżej zaworka iglicowego więc paliwo teoretycznie nie powinno się przedostawać ale jest jeszcze - a przynajmniej tak kojarzę-dysza wolnych obrotów która zawsze jest drożna, a iglica działa na podciśnienie i otwiera paliwo po dodaniu gazu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2342
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 23:33, 29 Lut 2016 Powrót do góry

dariusz napisał:

griba-zaworek iglicowy to jedno, a ten który jest zamykany przez pływak to drugie(chyba że miałeś na myśli właśnie ten drugi Smile ).

Nie mogę się z tym zgodzić Darku (jak to brzmi Wink) - pływak w gaźniku steruje zaworem iglicowym. Więcej mechanizmów utrzymujących poziom paliwa w gaźniku nie ma.

Jest jeszcze iglica połączona z membraną - może o ten element Ci chodziło? Jego rola jest jednak zupełnie inna - ta iglica odsłania dyszę główną, gdy silnik zwiększa obroty i w ten sposób zmienia dawkowanie mieszanki.

*****

Co do awarii kranika - czyli kranik cały czas puszcza paliwo - nie ma to wpływu na pracę silnika. Natomiast problem będzie podczas długotrwałego postoju. Paliwo przedostanie się do silnika przez tylny gaźnik, bo zaworek iglicowy, mimo, że sprawny nie utrzyma jego naporu. Tak pokazuje praktyka, zresztą, gdyby zaworek iglicowy wystarczał nie montowano by kranika. Wink

Natomiast awaria zaworka iglicowego skutkuje zbyt wysokim poziomem paliwa w komorze pływakowej i przelewaniem gaźnika. Rezultatem jest zbyt bogata mieszanka, wyższe spalanie, bo silnik będzie raczej odpalał i działał. No chyba, żeby paliwo leciało ciurkiem, ale to wydaje mi się niemożliwe. Wink

*****

Tyle wynika z moich przemyśleń i doświadczeń z gaźnikami oraz kranikami, ale kto wie, może czegoś nie ogarnąłem po drodze. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 23:55, 29 Lut 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dariusz




Dołączył: 27 Lis 2012
Posty: 260
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:40, 29 Lut 2016 Powrót do góry

Griba-myślimy o tym samym tylko Ty nazwałeś ten zaworek bardziej fachowo. Wybacz Mistrzu-biję się w pierś Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2342
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 23:45, 29 Lut 2016 Powrót do góry

Darku, jeszcze dopisałem co nieco, gdy Ty pisałeś. Wink Tak mi się wydawało, że co do nazewnictwa się nie zgadaliśmy. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 0:49, 01 Mar 2016 Powrót do góry

Panowie, od natłoku informacji pęka mi głowa Smile
Ja wiem że wystarczy zakręcić kranik... wiem. Ale to teoria Smile
W praktyce zapomnę na 100% Smile

reasumując:
Założyć elektrozawór i jeździć?

Skoro jednak paliwo zalało gaźnik to lepiej go przeczyścić na wszelki wypadek?
(potem obowiązkowo synchro?)

Sorki za męczenie dupy, ale jestem po wymianie silnik bo poprzedni silnik mi wybuchł gdy benzyna mi się lała do silnika Sad
Dlatego muszę wszystko zrozumieć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2342
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 56 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 0:56, 01 Mar 2016 Powrót do góry

To może tak:

  1. Zakładasz elektrozawór. Ma być otwarty tylko wtedy, gdy włączasz stacyjkę i czerwony przycisk. Możesz zapomnieć o kraniku.
  2. Zaczynasz jeździć. Na początku zawsze kontrolujesz poziom oleju przed jazdą, żeby upewnić się czy elektrozawór dobrze działa. Sprawdzasz też spalanie - jak będzie w normie to z gaźnikami wszystko ok.
  3. Synchro i tak nie zaszkodzi zrobić. Wink

To chyba tyle. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 1:59, 01 Mar 2016 Powrót do góry

Ok, dzięki.
Zabieram się do pracy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin