FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Odblokowanie wersji 50 KM - Gaźniki Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 22:17, 27 Cze 2013 Powrót do góry

Hej!

Już wyjaśniam. W moim przypadku sprawa miała się następująco - podczas jazdy z prędkościami rzędu 140-170 km/h średnie spalanie sięgało od 6,5 do 7,9l na 100 km.

Zobacz pozycje od 5 do 8 w podsumowaniu kosztów podróży > [link widoczny dla zalogowanych].

Po oddławieniu kolanek na filtrach (przez wycięcie zaślepionej połówki) spalanie znacząco spadło - pozycje 76-79 to jazda autostradą w Niemczech, prędkość utrzymywaliśmy przynajmniej na poziomie 140-150 km/h, a spalanie wyniosło w granicach 5,3-6,1 na 100 km > [link widoczny dla zalogowanych].

Dodam, że pomiędzy tymi dwoma trasami oprócz standardowej synchronizacji i drobnej korekty składu mieszanki (bez znaczenia przy takich prędkościach obrotowych silnika) żadnych innych regulacji nie robiłem.

Przy niższych prędkościach obrotowych zużycie paliwa było "normalne" o ile tak to mogę określić, przykładowo w Bośni udawało mi się zejść ze średnim spalaniem poniżej 4,5 l na 100 km, a w Alpach raz nawet do 4,21l i 4,31l.

Podejrzewam, że przy wyższych prędkościach obrotowych silnika przed gaźnikami wytwarzało się za wysokie podciśnienie i stąd wzmożony apetyt na paliwo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 22:26, 27 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:55, 29 Kwi 2014 Powrót do góry

W moim dowodzie znalazłem wpis 42kW. Oznacza to ze mam 57KM, czyli wersje 60konną?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 17:40, 29 Kwi 2014 Powrót do góry

Tego to ci nikt nie powie bo w dowodach wpisują co chcą. Jedynym pewnym sprawdzeniem mocy w swoim moto jest hamownia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tomek_olsztyn




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 21:04, 02 Maj 2014 Powrót do góry

W drugim VX800 w dowodzie mam wpisane 61kW Smile
Rocznik 93 Smile

Chyba faktycznie wpisywali co chcieli


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:11, 09 Cze 2019 Powrót do góry

Pytanie o gaźnik 45CD E621
Posiadam VX 800 z 1996 r.Zblokowany jest poprzez zaślepione do połowy wloty powietrza do filtrów powietrza.Dysze z gaźnika pierwszego #107,5,a drugiego #100.
Powycinałem połówki zaślepienia,jest teraz otwór 100% do wlotu powietrza.
Jestem na etapie doboru dysz.I teraz pytanie.Mój gaźnik 45CD E621.Nie ma takiego gaźnika w specyfikacji.Na pewno mam takie oznaczenie.Jakie mam dobrać dysze?CO robić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 23:59, 09 Cze 2019 Powrót do góry

W niektórych wersjach zaślepienie wlotu powietrza jest celowe i bez niego Moto chodzi o wiele gorzej !!! Gaźniki możliwe że masz z innego moto niz vx np z vs i tam może być inna numeracja. Ja nie wiem jakie tam są oznaczenia ale gaźniki mają taką samą budowę. Sama numeracja jest dziwna bo w vx jest oznaczenie 5 cyfrowe 45Cxx gdzie to xx określa typ czyli zastosowane dysze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:55, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Motor jest na pewno zblokowany.Jedzie max około 160 km/h.W dokumentach wpisane 25 kw.Po odślepieniu otworów wlotowych powietrza do filtrów,zadławia się i nie wchodzi na obroty.Podciągnięcie ssania do połowy lekko pomaga.Czuć że brakuje mu paliwa.Nie wiadomo jakie dysze dobrać.Zaryzykować i wkręcić #132,5 i #120?.Eksperyment.Lub zaślepić ponownie i jeździć na zblokowanym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:57, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Niżej zdjęcia oznaczenia tego gaźnika i dysz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Pon 10:59, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:57, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Oznaczenia gaźnika i dysz
Image
Image
Image
[img]https://ibb.co/7XBg2BQ[/img]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Czw 18:55, 19 Lis 2020, w całości zmieniany 4 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4406
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 22:48, 10 Cze 2019 Powrót do góry

Gaźnik to 45C i tu 0 lub 8 na zdjęciu ciężko odczytać. Po tym zawsze jest 0 bo po C są dziesiątkami wpisywane wartości. Ten napis poniżej E... Nie jest istotny. Tym samym jeśli masz C00 to gaźnik jest na 61KM. Wloty spowrotem zaślep jak były. Jedynie dysze mocno mają zjechane łby co świadczy że ktoś tam sporo kręcił.
Wersja 25kW miała osadzona tuleje przy membranie która uniemożliwiała pełne otwarcie przepustnicy. Jak już wspomniano należy ja wyjąć a później można się zastanawiać ewentualnie nad dyszami. Wloty powietrza chyba griba kiedyś wyciął i było o wiele gorzej niż z nimi.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 22:54, 10 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
CHRISU




Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Głogów

PostWysłany: Pon 23:18, 10 Cze 2019 Powrót do góry

też kiedys próbowałem z wycięciem zaslepień i moto nie jechało ,wróciłem do standartu p[oprzez zaslepienie korkiem od butelki bo taki miałem pod ręką,i moto jedzie jak poprzednio.Przestałem modyfikować i zajęłem się jazda VX


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:12, 11 Cze 2019 Powrót do góry

Tuleje przy membranie mają pełne otwarcie.Czyli jak C00 to zamawiam dysze 132,5 i 120 bo na razie mam 107,5 i 100.
Jeśli coś będzie nie tak zaślepiam korkiem i skręcam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 15:14, 23 Cze 2019 Powrót do góry

U mnie było tak, że na 45C00 przy zdławionych kolankach więcej palił. Osiągi miałem maksymalne przy zaślepionych i odetkanych kolankach.

Tu pisałem o tym jak zaślepienie wpływa na spalanie.

Tu masz opisane rodzaje gaźników.

Usuń zaślepienia, wstawiaj dysze od 45C00, podreguluj skład mieszanki oraz synchro i będzie ok. Smile


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
adamart




Dołączył: 04 Cze 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:14, 05 Lip 2019 Powrót do góry

Wkręciłem zamówione dysze 132,5 i 120 .

Na jeździe próbnej bez zaślepień króćców wlotu powietrza do filtra przydławiał się na wyższych obrotach.
Może powinienem wtedy poregulować śrubkami mieszanki.
Nie zrobiłem tego ponieważ dławił sie tak mocno,że nie wierzyłem że regulacja składem mieszanki cos pomoże i zaślepiłem do połowy ponownie.Teraz dobrze jedzie.

Kolego Griba z tego co piszesz wystarczyło podregulować skład mieszanki przy odetkanych wlotach powietrza.Niepotrzebnie zrobiłem sobie robotę z ponownym zaślepianiem.

W każdym bądź razie dziękuję za pomoc.Forum jest przydatne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez adamart dnia Śro 8:32, 24 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2616
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 22:00, 07 Lip 2019 Powrót do góry

Cześć!

Tak było, tylko, że u mnie chyba na dole słabo się wkręcał. Doregulowałem i się poprawiło. Tak jeżdżę do dziś. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin