FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Kręci do 5 tys obrotów...;( Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 10:03, 02 Cze 2010 Powrót do góry

Gdzieś mam zdjęcia rozebranego gaźnika jak nie wykasowałem to wstawię po południu bo teraz nie mam na tym kompie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
waffen99




Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Śro 12:56, 02 Cze 2010 Powrót do góry

Kolego,pod tymi zaślepkami powinny być śruby do regulacji.Skoro są zaślepki w takim stanie jak opisujesz to podejrzewam że od nowości nikt ich nie ruszał co świadczy o tym że nie powinny być bardzo rozbabrane gażniki. Na Twoim miejscu ściągnął bym gażniki,rozebrał i porządnie przeczyścił a potem zrobił rególacje i synchro.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kacper18




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:15, 02 Cze 2010 Powrót do góry

W miejscu gdzie u Was sa śruby regulacyjne, u mnie sa oryginalnie zaślepki, pod nimi napewno nie ma srub regulacyjnych. Na piatek jestem umowiony z fachowcem wiec jak tylko sie czegos dowiem to napewno napisze. Pzdr!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 21:41, 02 Cze 2010 Powrót do góry

Chcesz zdjęcie przedniego czy tylnego rozebranego i które elementy chcesz rozebrane całość czy np komore pływakową bo membrana nie wygląda jakoś specjalnie skomplikowanie. Mam zdjęcia obu rozebranych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kacper18




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:49, 02 Cze 2010 Powrót do góry

Wstrzymam sie z tym jeszcze bo i tak pojutrze jedzie do serwisu. Kolega mnie nastraszyl ze jest mozliwosc ze jeden cylinder nie ma kompresji;/ Sam juz nic nie bede w nim grzebal raczej. Ale dzieki za chec wyslanie fotek, jak beda potrzebne to sie zglosze;) Jezeli okaze sie ze to brak kompresji to najprawdopodobniej sprzedam vx na czesci bo remont raczej bedzie nieoplacalny. Pzdr serdecznie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Śro 21:53, 02 Cze 2010 Powrót do góry

Szkoda , że nie zrobiłeś Karol zdjęć swoich gaźników wiele mogło by to wyjaśnić co Ty tam masz. Spotkałem się już z gaźnikami , które mają zaślepki na śrubach regulacyjnych składu mieszanki ( wykonane były najczęściej z mosiądzu lub ołowiu i często na nich wybijano cechę fabryczną ). Skład mieszanki ustawiony jest fabrycznie i ograniczasz się wtedy przy czyszczeniu do przedmuchania pod ciśnieniem otworów , dysz , kanałów , filtrów paliwowych o ile takowe są w twoim gaźniku. Nie powinno się ruszać tych zaślepek w tego typu gaźnikach bo w nich nie przewidziano regulacji składu mieszanki. Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STEFAN dnia Śro 21:54, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 21:59, 02 Cze 2010 Powrót do góry

Remont wbrew pozorom może być opłacalny jeśli chcesz dłużej pojeździć i być pewny tego co masz w silniku. Ja robiłem (a właściwie jeszcze robię)wymianę tłoka z pierścieniami uszczelniaczy z obróbką gniazd i nie jest tak tragicznie cenowo jeśli poszukasz okazji z nowymi tłokami choć używane kosztują i tak mniej niż komplet nowych opon.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 22:00, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
kacper18




Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:59, 03 Cze 2010 Powrót do góry

a zdradzisz mi ile wyniósł Cie taki remont?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bogdan-27




Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

PostWysłany: Czw 13:54, 03 Cze 2010 Powrót do góry

Witam. Prośba do "dis"- jeśli możesz umieścić zdjęcia rozebranych gaźników to bardzo bym cię prosił. Mam jakieś opory przed rozebraniem swoich, a myślę, że zdjęcia bardzo by mi pomogły.
Pozdrawiam, Bogdan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 21:40, 03 Cze 2010 Powrót do góry

Ok zdjęcia wstawię jeszcze dziś tylko troszkę później bo tylko na chwilkę wpadłem zajrzeć po 23 bede mial wiecej czasu jak położy się małego.

Remont to uszczelniacze zaworowe niecałe 8zł za szt razy 8 sztuk. Wymiana zaworów planowanie głowic i obróbka gniazd zaworowych 200zł w sumie za 2 głowice. Komplet 2 tłoków z pierścieniami to 318zł (sprowadzane ze stanów z ebaya koszt tłoków +przesyłki) z tym że była to jednorazowa aukcja gdyż chyba na sklepie zalegało i trzeba podkreślić że są to tłoki nominał gdyż cylinder w idealnym stanie. jak cylinder miał by rysy lub progi to trzeba by brać nadwymiar i robić szlif. Normalnie da radę znaleźć komplet 2 tłoków z pierścieniami za ok 750zł ale też trzeba z zagranicy kupować bo w serwisie to koszt ok 1200zł.
Do tego trzeba doliczyć uszczelki pod głowicę i cylinder to ok 200 za komplet. To z silnika to tyle ale remont mnie więcej wyniesie bo piaskowanie i malowanie proszkowe ramy z mocowaniami silnika setów podnóżków stopek półek lampy i kilku innych detali troche kosztowało a jeszcze myślę o oponkach nowych jak da radę i chce jeszcze tłumiki i amory tylne wyczyścić i jakoś przemalować.
W późniejszym terminie malowanie zbiornika plastików i kto wie co jeszcze Smile


Zdjęcia gażników przedstawiam na przykładzie przedniego gaźnika bo dla tylnego niestety nie robiłem tylu zdjęć bo to sprawa analogiczna jak przedni gaźnik. Zdjęcia nie obrazują całego rozebranego gaźnika tylko poszczególne elementy wymontowane obok miejsca z którego zostały wyjęte. Mam nadzieję że trochę zainteresowanym pomoże.

Nie wiem jak nazywać poszczególne elementy więc będę opisywał gdzie się znajdują.
Pierwsze 2 zdjęcia przedstawiają element z prawej strony gaźnika pod którym jest membrana a pod nią znajduje się dysza pokazana na zdjęciu 2
Image
Image
Poniższe zdjęcie przedstawia dyszę w gardzieli ale by ją wyciągnąć należy odkręcić śrubkę w komorze pływakowej
Image
Poniższe zdjęcie przedstawia to co znajduje się pod pokrywą komory pływakowej wraz z brudem który tam zastałem Smile
Image
Tak wygląda pływak z końcówką odcinającą dopływ paliwa. Całość po odczepieniu od korpusu czyli po wyjęciu takiego pręcika na którym się ten element trzyma i porusza.
Image
Na tym zdjęciu pokazane jest to co znajduje się pod zaworkiem pływaka czyli element z siateczką filtrującą paliwo wpływające do komory - ten element też się trochę zasyfił i trzeba go dobrze wyczyścić.
Image
No to już ostatnie zdjęcie przedstawiające membrankę pod którą jest tłoczek z iglicą. Ten element normalnie da sie wysunąć natomiast mocując go ponownie należy zwrócić szczególną uwagę by nie przytrzasnąć membrany pokrywą.
Image

Mam nadzieję że to chociaż trochę wam pomoże. W gażniku są jescze dysze od góry gaźnika i te w komorze pływakowej które można normalnie wykręcić i przeczyścić a jak nie to chociaż przedmuchać sprężonym powietrzem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Czw 23:16, 03 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
robewa01




Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gdynia

PostWysłany: Pon 7:11, 11 Paź 2010 Powrót do góry

Witam koledzy , mam pytanie na drugim zdjęciu widać dwa krućce do podłączenia przewodów z prawej strony jest miejsce do podłączenia przewodu paliwowego a z lewej widać mosiężną rurkę pod kątem 45 stopni moje pytanie - co powinno być tam podłączone jaki przewód z czym się łączy , to samo jest w tylnym gaźniku czy to powinno być połączone jakoś razem .Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.

ps . może jakieś zdjęcie lub schemat co z czym powinno być połączone ktoś ma było by bardzo pomocne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 9:28, 11 Paź 2010 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]

To są króćce odpowietrzające komory pływakowe.

Na tym zdjęciu wyżej oznaczone strzałką jeden i dwa.

Na nie są założone takie krótkie przewody i skierowanie ku górze.

Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin