FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Problemy ze sprzęgłem Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
BOhu
Administrator



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 295
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków/Tarnów/Dębica/Pogórska Wola

PostWysłany: Pią 19:29, 01 Kwi 2011 Powrót do góry

ivf napisał:
...nie widziałem, ani słyszałem o polce użytkującej VXa...


U nas na forum nawet była Smile

Nick: Monique, niestety, już tu dawnoooooooo nie zaglądała,

pozdrawiam
Shrequ


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Nie 12:17, 15 Maj 2011 Powrót do góry

Piknie opisane !

Mam takie pytanko, Silnik, pomimo wylianie lancuszkow i regulacji zaworow i gaznikow stuka mi na niskich obrotach tak jakby skakal na jednym cylindrze (a jezdzi normalnie). Tuk tuk tuk tuk.

Kiedy naciagam sprzeglo stuk jest mniejszy.
Kiedy daje gazu na niskich jest wiekszy.
Kiedy chamuje silnikiem praktycznie znika.

Czy to lancuch od pompy czy sprzeglo ? Planuje wymiane latem ale wtedy musze kupic nowe czesci ale jakie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 13:29, 15 Maj 2011 Powrót do góry

To wcale nie musi być sprzęgło.

Jeśli twierdzisz , że wciskasz klamkę sprzęgła i stukanie cichnie i przy hamowaniu silnikiem jest zupełnie cicho i nie słychać stukania może świadczyć , że trzeba wymienić łożyska w skrzyni biegów.

Może być również układ rozrządu ( zawory-stopki od śrub regulacyjnych powybijane , wałki rozrządu mają luzy w łożyskach ślizgowych ) .

I jeszcze można by było wymienić kilka elementów w silniku , które mają wpływ na stukanie .

Musisz dać do mechanika , który osłucha Twój silnik i postawi solidną diagnozę.

Ciężko jest na odległość stawiać trafną diagnozę nie widząc pacjenta.

W samym sprzęgle nie ma co stukać ( może szumieć ) w różnych okolicznościach.

Łańcuch od pompy oleju mimo , że zawsze zwisa też nie ma o co zahaczyć.




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Pon 11:51, 16 Maj 2011 Powrót do góry

Kiedys mechanik uslyszal, powiedzial "ojej on dziala na jednym cylindrze !". Odpowiedzialem ze napewno nie bo bardzo dobrze jezdzi. Wtedy posluchal i powiedzial ze to stuk ze sprzegla (dzwon albo nie wiem jak tam sie na to mowi), spytalem czy grozne, powiedzial ze nie. Ale to takie bylo nie formalne. I tak za ta cene nie moge se pozwolic na mechanika, taniej by mi wyszlo znalezc nowy silnik...

A o wymianie sprzegla mysle bo jak daje ostrego gazu to sie slizga zanim zalapie. Kiedys wlalem samochodowy olej 1L bo nie mialem innego pod reka a byla awaryjna sytuacja. Mowiono mi ze sa w tym dodatki zle dla sprzegla.

mam zamiar calkowicie wymienic olej wkrotce bo nie pamietam czy mi tak slizgal przed ostatnia wymiana tzn bardzo dawno temu.

ten motor to cala ksiazka...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 15:24, 16 Maj 2011 Powrót do góry

Może zacznę "elvis" od tego , że koniecznie musisz zmienić tego swojego mechanika.

Jeśli on słuchając pracy silnika nie słyszy czy silnik pracuje na dwa cylindry czy na jeden to ten mechanik , który osłuchiwał Twój silnik ma poważne problemy ze słuchem i powinien się udać koniecznie do laryngologa a nie stawiać diagnozę odnośnie stuków w Twoim silniku..

Skoro twierdzisz , że Twoje sprzęgło się ślizga to nie ma innego wyjścia tylko rozbierać , wymieniać tarcze , sprawdzić przekładki czy nie są przypalone i powichrowane, wymienić sprężyny , zalać to wszystko dobrym olejem i cieszyć się z jazdy.

Pierwszy post w tym temacie jest poświęcony wymianie sprzęgła mam nadzieje , że sobie bez mechanika poradzisz.

Jak by były jakieś problemy to pisz.




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez STEFAN dnia Pon 15:25, 16 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
elvis




Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PARYZ

PostWysłany: Pon 17:46, 16 Maj 2011 Powrót do góry

Wydaje sie ze kreci na jednym bo stuka raz na dwa wybuchy. Czy to znaczy ze stuka raz na obrot czy predzej na jednym z cylindrow ?

Tego silnika nie bede dalej odnawial, Tyle przezyl ze to nie ma sensu. Mimo ze kumpel mechanik przerobil gore i przejrzaj dobry stan cylindrow nie bede wiecej pakowal. Kupilem zciachany model ktoremu poszla uszczelka w przednim cylindrze a potem sie okazalo ze wszystko bylo w okropnym stanie. Wymienialem gazniki i sporo czesci ale przestaje grube koszty. Nowy okazyjny silnik taniej mi wyjdzie niz same czesci i rozkrecanie. Kumpel nawet juz nie chce go juz dotykac tak sie nacieprial. Osobiscie chcialem pod jego uwaga wymienic tarcze ale teraz sadze ze dotre go do konca i pojdzie na czesci. Poki jezdzi a jezdzi dobrze dam se spokoj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Pią 7:55, 17 Cze 2011 Powrót do góry

STEFAN napisał:
Wiele na forum poświęcono czasu i treści o sprzęgle w naszym vx-sie.

Pierwszą wkładamy tarczę, która ma największą średnicę wewnętrzną taka jest w komplecie tylko jedna , następnie pierścień płaski ,dalej pierścień taki sam tylko wypukły i wypukłością w stronę silnika, następnie przekładkę stalową dalej tarcze, przekładkę na przemian aż się skończą,na koniec zakładamy kosz z gniazdami na sprężyny, następnie sprężyny z tulejkami dystansowymi i najważniejsze , żeby się nie pomylić śruby M6 są cztery krótsze i cztery dłuższe.


Dzień dobry.

To ja z pytaniem - o jakich pierścieniach "płaskim" i "wypukłym" piszesz?
Miałem VXa i rozbierałem sprzęgło, nawet przekładałem sobie kompletny kosz sprzęgłowy i nie kojarzę tam takich części.
Sprawdziłem też fiszki, tam też nie widzę.
Może dlatego się sprzęgło ślizgało, bo brakowało tych pierścieni w moim moto i całe sprzęgło nie trzymało wymiaru?

PZDR
marjan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 15:01, 20 Cze 2011 Powrót do góry

Witam !

Pierścienie pokazane na rysunku pod pozycją 6 i 9.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 7:36, 21 Cze 2011 Powrót do góry

Cze

To szukam tych pierścieni, jakby ktoś miał na zbyciu, proszę o kontakt.

Mamy rozebrane sprzęgło i czekam na przekładki, więc byłoby fajnie złożyć to jak należy. Rozbierałem sprzęgło kilka razy i z pewnością u mnie tych pierścieni nie było. Jak wymieniałem cały kosz na używkę, to w nim też tego nie znalazłem.

PZDR
marjan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Wto 7:57, 21 Cze 2011 Powrót do góry

Witam "Marjan"


Tylko nie pomyl się w kolejności montażu tych pierścieni i tarcz.

Te pierścienie mają za zadanie rozklejenie tarcz w czasie używania sprzęgła.






Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 10:12, 21 Cze 2011 Powrót do góry

Jak tylko mi się uda je kupić. Smile

PZDR
marjan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 10:19, 21 Cze 2011 Powrót do góry

W najgorszym wypadku pozostaje ASO Suzuki. W sumie oba pierścienie będą tam kosztowały ok 60zł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Wto 11:57, 21 Cze 2011 Powrót do góry

I tą drogą poszliśmy.
Koszt to 99zł razem z wysyłką.

PZDR
marjan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
marjan




Dołączył: 14 Sty 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: olsztyn

PostWysłany: Nie 21:13, 26 Cze 2011 Powrót do góry

Pospamuję trochę.

Sprzedam przekładki Lucasa/TRW za 100zł w oryginalnym opakowaniu.

PZDR
marjan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Czw 12:27, 07 Mar 2013 Powrót do góry

STEFAN mam pytanie co do regulacji sprzęgła.

Jaką siłę Masz na myśli pisząc " śrubę regulacyjną w ślimaku wkręcamy delikatnie wkrętakiem do wyczuwalnego oporu" ?

U mnie cały czas jest problem z biegami i regulacja tą śrubą trochę zmienia. Zastanawiam się czy to może nie wina sprzęgła a nie mechanizmu zapadkowego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin