FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Problemy ze sprzęgłem Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Sob 11:33, 06 Cze 2020 Powrót do góry

Tarcze mają swój wymiar graniczny podany w serwisówce. Ja miałem tarcze z 4 używanych sprzęgieł i w sumie wszystkie tarcze są bardzo dalekie od limitów. Założułem najgrubsze ale różnica między wszystkimi to ok 0,1mm gdzie do limitu brakuje jeszcze chyba z 0,4-0,5mm.
Sprężyny też mam drugi komplet. Jak byś chciał mogę dostarczyć tarcze ze sprężynami (komplet używany) za ułamek ceny nowych. W moto przed remontem ani jedno ani drugie sprzęgło nic się nie ślizgało i pracowało jak należy.
Jak masz wątpliwości czy wymieniać sprężyny to podłóż pod śruby po dodatkowej podkładce i sprawdź wtedy jak chodzi. Jeśli podkładki pomogą to sprężyny warto podmienić. Swoją drogą sprężyny także mają graniczny wymiar podany w serwisówce. Wystarczy suwmiarka i 5 minut by sprawdzić sprężyny. Tarcze to lepiej śrubą mikrometryczną, dokładniejsza jest, no chyba że masz suwmiarkę cyfrową do 0,01mm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Andrzejek




Dołączył: 27 Kwi 2019
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: Nie 16:56, 07 Cze 2020 Powrót do góry

Ok. Dzięki. Tak też zrobię, najpierw rozbiorę, zrobię pomiary a później zamówię. Pozdrawiam 😉


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Guri54




Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krakow

PostWysłany: Czw 7:12, 23 Lip 2020 Powrót do góry

Cześć

Jestem na etapie wymiany tarcz przekładek i sprężyn w moim vx - ślizgało się
Na początku postu znalazłem kapitalny wpis jak poukładać tarcze przekładki i pierścienie jednak mam kilka pytań gdyż nie chciałbym złożyć czegoś złe

1. Czy aby na pewno jako pierwsza powinna iść tarcza o największej średnicy wewnętrznej a nie dwa pierścienie


Pierwszą wkładamy tarczę, która ma największą średnicę wewnętrzną taka jest w komplecie tylko jedna , następnie pierścień płaski ,dalej pierścień taki sam tylko wypukły i wypukłością w stronę silnika, następnie przekładkę stalową dalej tarcze, przekładkę na przemian aż się skończą,na koniec zakładamy kosz z gniazdami na sprężyny, następnie sprężyny z tulejkami dystansowymi i najważniejsze , żeby się nie pomylić śruby M6 są cztery krótsze i cztery dłuższe .



To jest wpis z forum, nw int. znalazłem schemat na którym widać ze na początku powinny iść metalowe pierścienie a dopiero później przekładka

2. Zamówiłem sprężyny - czy one powinny być rożnej dlugosci( stare były jednakowe)

Ktoś kto składał sprzęgło przede mną na pewno złożył je złe bo na początek dał płaski pierścień później przekładkę a później pierścień wypukły i dopiero przekładkę

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Czw 9:53, 23 Lip 2020 Powrót do góry

Ad.1
te dwie inne tarczki jak spojrzysz to mają średnicę zewnętrzną taką jak średnica wewnętrzna pierwszej tarczki więc one wchodzą dokładniej rzecz biorąc w środek 1 tarczy

Ad.2
Sprężyny powinny być różnej długości podobnie jak śruby mocujące którymi je skręcasz. 4szt są wkręcane w kosz (dłuższe) a kolejne 4 (krótsze) w ten krzyżak na środku kosza (nie wiem jak to się fachowo nazywa). Nie pamiętam tylko czy sprężyny tak samo idą czyli dłuższa z dłuższą śrubą - do sprawdzenia w serwisówce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 14:23, 28 Lip 2020 Powrót do góry

Tu mam wszystko zebrane na blogu Arrow [link widoczny dla zalogowanych].

W niektórych zestawach naprawczych sprężyny mogą być tej samej długości.

Dłuższe śruby (i sprężyny) w kosz, krótsze w "back torque limiter".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin