FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Remont silnika FOTORELACJA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 10:51, 08 Kwi 2012 Powrót do góry

zgadza sie, taka mała śrubka z otworem w korpusie śruby i to montowana w takim miejscu to porażka. poprostu nalezy dokręcać ją z wyczuciem, nie za mocno i nigdy nie dokręcać jej gdy rura ramy jest gorąca .

Wesołego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jaroo_oo




Dołączył: 08 Mar 2012
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:58, 29 Maj 2012 Powrót do góry

Super opis.
Bardzo pomocny dla nowicjusza, tylko zdjęcia się nie wyświetlają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
enton1983




Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 10:58, 20 Sty 2014 Powrót do góry

Witam.
Jestem w trakcie wymiany uszczelek cylindrów.
Zdjąłem całą górę, pozbyłem się wałków, rozkręciłem wszystkie śruby i pojawił sie problem. Mianowicie. Nie chcą mi się rozłączyć cylindry od głowic.
Wygląda jak by zapiekła się tuleja ustalająca (ta najbliżej wydechu) i w jednym i w drugim cylindrze. Wygląda jak by tylko to trzymało całość w kupie. Jest minimalna szpara po obwodzie na wszystkich trzech tulejach a to jedno miejsce trzyma.
Wolę zapytać czy jest na to jakiś patent zanim zacznę używać młotka ?
Póki co wydobyłem cylindry razem z głowicami.
I jeszcze jedno pytanie: Czy składać całość na uszczelkach czy użyć pasty typu LOCTITE. Podobno działa. Nie chciałbym żeby okazało sie, że w czerwcu pojawi się jakiś wyciek i będę musiał rzeżbić od nowa.
Chętnie przyjmę wszystkie porady i zdam relację jak poskałdam wszystko do kupy (co i jak robiłem).
Proszę o ewentualną pomoc.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 12:49, 20 Sty 2014 Powrót do góry

Hej!

A na pewno wszystkie śruby odkręcone - wiem, że to głupie pytanie, ale tam są te zewnętrzne jeszcze oprócz szpilek.

Raczej nie było problemów z rozdzieleniem - ale niech Flinster się wypowie, ja u siebie nie rozłączałem.

Składanie głowicy i cylindrów na Loctite to jakieś nieporozumienie. Tak właśnie było u Flinster'a pod cylindrami - moto robione "na sprzedaż". Syf był, żeby to rozłączyć. No i cud, że nie ciekło!

Głowice do sprawdzenia i planowania (liźnięcia), uszczelki pod głowicę i pod cylindry nowe. I wszystko będzie grało.

Zapodaj może foty jak to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
enton1983




Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 12:57, 20 Sty 2014 Powrót do góry

Spoko. dzięki.
Będę może dziś grzebał to jakieś zdjęcia przygotuję.
Śruby zewnętrzne zdjąłem. Wydaje mi się, że to po prostu jest zapieczone.
A co do Loctite to jestem nauczony, że uszczelka i deczko tawotu jest miliona razy lepsza niż silikony itp. Chciałem się po prostu upewnić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 16:14, 20 Sty 2014 Powrót do góry

Uszczelka pod głowicę powinna być sama a pod cylinder to one mają takie dodatkowe obrysy grubsze jakby gumowe i to w zupełności wystarcza jeśli dokręcisz wszystko jak należy. Nic więcej nie trzeba tam dawać tym bardziej żadnego loctite'a!
Cylinder i głowica po odkręceniu wszystkich śrub powinna zejść spokojnie, nie trzeba używać młotka lecz odrobinka siły może być potrzebna. Nie mniej samemu spokojnie daje radę.
Pamiętaj tylko, że w jednym cylindrze masz 2 a w drugim 3 śruby łączące głowicę z cylindrem (na zewnątrz)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
enton1983




Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pon 16:29, 20 Sty 2014 Powrót do góry

Dzięki. Postaram się coś z tym podumać jak mi mróz nie przeszkodzi.
Porobię zdjęcia i coś wrzucę.
Póki co dzięki za pomoc.
Będę się odzywał.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 22:12, 20 Sty 2014 Powrót do góry

Ok, powodzenia!

Jak coś pytaj - co kilka głów to nie jedna. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
afrykański miś




Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: gd

PostWysłany: Wto 18:23, 21 Sty 2014 Powrót do góry

Nagrzej to solidnie to puści. u Flinstera grzaliśmy opalarką i schodziło


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 21:56, 28 Sty 2014 Powrót do góry

Hej chłopaki Wink wieki mnie nie było Smile) . pod szpilkami w prowadzeniu rozrządu powinna być jeszcze jedna szpilka M6 na imbus albo klucz m8 z tego co pamiętam Smile Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
enton1983




Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Nie 15:28, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Witam.
Temperatura podskoczyła więc poszedłem pogrzebać. Faktycznie żeby rozdzielić cylindry od głowic wystarczyło wypryskać tuleje ustalające zwykłym odrdzewiaczem.
Poszło gładko.
Porobiłem trochę zdjęć. Obrobię je trochę i wrzucę link do albumu na jakimś portalu w stylu fotka albo fotosik. Link do zdjęć wrzucę na forum.
Zastanawia mnie jedna rzecz jeszcze. Czy stare uszczelki usuwać żyletką, ścierać włókniną czy moze jest jakiś cudowny spray, który pomaga w ich usunięciu?
Druga sprawa, jaka mi się nasuwa to czym czyścić nagar z zaworów i na tłoku?
Trzecia to czy od razu za jednym grzebaniem nie wymienić uszczelniaczy na zaworach. Koszt nie duży w sumie a zwiększy pewność.

Link do zdjęć z widokiem stanu tłoków po zdjęciu góry (Jak widać uszczelki rozsypały się częściowo na kawałki):

[link widoczny dla zalogowanych]

C.D.N.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez enton1983 dnia Nie 17:12, 09 Lut 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 19:21, 09 Lut 2014 Powrót do góry

Uszczelki delikatnie nożykiem do papieru podważać i po kawałku usuwać.
Skrobać paznokciem itd. Wink Nie skrobać metalowym, bo pójdzie gładź. Potem papierek tak koło 1000-1500 i będzie dobrze. Trochę jest z tym roboty. Wink

Co do tłoków ja czyściłem (w samochodzie, w VX zostawiłem bo były w miarę czyste) stalowym druciakiem co można włożyć do wiertarki. Rezultaty były całkiem zadowalające > [link widoczny dla zalogowanych].

Trzeba tylko uważać, żeby nie zajechać druciakiem na pierścienie! Grzybki zaworów też można tak oczyścić, tu jednak trzeba uważać na przylgnie, żeby ich nie uszkodzić (chyba, że czyścisz zawór w głowicy to wtedy nie ma z tym problemu).

Wszystko oczywiście z wyczuciem - lekko prowadzić druciak, nie dusić na siłę i nagar ładnie zejdzie.

Uszczelniacze jak najbardziej zmienić przy tej okazji. Tu uwaga, żeby nie pozamieniać przy demontażu zaworów z gniazdami.

A głowice - pewnie to wiesz, ale napiszę - do sprawdzenia i ewentualnie do planowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 1:53, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Nagar można usunąć podobno łatwo wstawiając część na noc do nafty a kolejnego dnia można to zebrać miękką szmatką nie uszkadzając niczego. Nie próbowałem osobiście ale w programach dotyczących remontów silników w tym głowic polecali ten sposób właśnie do usuwania nagarów. Na bank bezpieczniejsze niż druciak a jak by się nie sprawdziło to nic się nie stanie poza stratą 1 dnia.
Z drugiej srtony nagar to sam węgiel więc można go spokojnie wypalić nad płomieniem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Pon 1:55, 10 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Rafau




Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przenajświętsza Katarzyna

PostWysłany: Pon 11:13, 10 Lut 2014 Powrót do góry

Po namoczeniu w nafcie nagar schodzi pięknie. Już dwa razy stosowałem tą metodę i działa. Wystaczy szczotka z twardym plastikowym włosiem do miejsc trudnodostępnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 11:22, 10 Lut 2014 Powrót do góry

dis napisał:
Nagar można usunąć podobno łatwo wstawiając część na noc do nafty a kolejnego dnia można to zebrać miękką szmatką nie uszkadzając niczego. Nie próbowałem osobiście ale w programach dotyczących remontów silników w tym głowic polecali ten sposób właśnie do usuwania nagarów.


A ja próbowałem i niewiele to dało. Tłoki stały w nafcie całą noc > [link widoczny dla zalogowanych].

Dlatego poleciłem inną - wypróbowaną w praktyce metodę. Jak masz pewną rękę i nie szalejesz to nic nie uszkodzisz. Robota idzie szybko, a efekty są naprawdę niezłe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 11:56, 10 Lut 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin