FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Remont silnika FOTORELACJA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 15:01, 29 Sty 2012 Powrót do góry

Pamiętaj tylko, w którym miejscu dokonuje się pomiaru średnicy tłoka, według serwisówki poniżej pierścieni. U mnie powyżej i poniżej były całkiem różne wartości dlatego warto wspierać się obrazami z serwisówki by wiedzieć w którym miejscu dokładnie mierzyć poszczególne wartości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiciu




Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon 10:43, 30 Sty 2012 Powrót do góry

Witam
Gratuluję odwagi do takiej roboty
Mam podobny problem <bra>
Również postanowiłem zrobić swoją maszynkę dla siebie więc cały remont .
Mając troszkę pojęcia o tym wszystkim postanowiłem to zlecić warsztatowi <zobaczymy>

Co do twoich tłoków i pierścieni
U mnie taki sam problem ,
postanowiłem z mechanikami wymienić tłoki wraz z pierścieniami koszt zakupu kom. ok. 1200 zł.
Trzeba pamiętać iż SUZUKI do tego modelu nie produkuje pierścieni nad wymiarowych ( pod szlif ) info z serwisu SUZUKI
Jak masz wszystko na wierzchu to zobacz w jakim stanie są panewki na korbowodzie , u mnie jedna nie pracuje tak jak powinna (na delikatny skok) początki zacierania

Życzę powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:14, 31 Sty 2012 Powrót do góry

a jak sprawdzić panewki ?
poruszając korbowodem góra - dół nie wyczuwam żadnego luzu
ale na boki ma lekki luz (na obu korbowodach podobny) ale wydaje mi sie że tak powinno być żeby wał mógł sie swobodnie obracać. mam racje?


dodatkowo chciałbym wiedziec gdzie kupowaliscie pierscienie
trzeba dorabiać?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiciu




Dołączył: 11 Paź 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa

PostWysłany: Śro 12:18, 01 Lut 2012 Powrót do góry

luz na boki musi być
pierścienie i tłoki zamawiam w serwisie
w moim przypadku idą orginale dlatego taka wysoka cena


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 19:09, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Jeśli nie zamówiłeś jeszcze to się wstrzymaj chwilkę dowiem się czy tam gdzie kupowałem swoje jeszcze są gdyż jeszcze o pierścienie Ireneusz pytał (komplet tłoki pierścienie i przesyłka ok 300zł na oba cylindry)

Ja kupowałem przez Ebay ze stanów firma ridenow. za tłoki z pierścieniami (2 komplety) płaciłem ok 50$ i za przesyłkę ok 45$ w sumie wyszło i tak o wiele taniej niż gdziekolwiek u nas w kraju. Próbuję znaleźć z nimi jakiś kontakt mailowy by wypytać o te elementy. Dzwonić raczej nie będę choć bym się dogadał ale znając firmy czekał bym na linii a kasa by leciała.
Znajdę kontakt to napiszę do nich będzie wiadomo co i jak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 23:06, 01 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Śro 23:39, 01 Lut 2012 Powrót do góry

Jak ktoś chce nadwymiar całości to jest i proszę tylko pisane że do intruza (do naszego też pasuje) [link widoczny dla zalogowanych] i w dodatku nie aż tak drogo jak na nadwymiar pytanie tylko czy są 2 sztuki Smile

To nie ta aukcja gdzie ja kupowałem, tam kontaktu szukam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Śro 23:39, 01 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:03, 05 Lut 2012 Powrót do góry

w piątek odwiedził mnie Griba - ściągneliśmy zawory a następnie dokonaliśmy pomiarów
niektóre pomiary są czysto teoretyczne bo mierzone suwmiarką zamiast mikrometrem

Image

jedyny wymiar jaki nie zgadza sie z serwisówką to szerokość zamka na pierscieniach w stanie 'spoczynku'
warto zainwestować w nowe?

Image


jak to jest z planowaniem, jest konieczne?
ogólnie miałem zamiar planować ale jak zobaczylem jak blisko są gniazda zaworów to zwątpiłem czy warto zmniejszać jeszcze bardziej komore spalania, co wy byście zrobili ?

Image


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez flinster dnia Nie 11:05, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Nie 13:36, 05 Lut 2012 Powrót do góry

flinster napisał:
w piątek odwiedził mnie Griba - ściągneliśmy zawory a następnie dokonaliśmy pomiarów
niektóre pomiary są czysto teoretyczne bo mierzone suwmiarką zamiast mikrometrem

Image

jedyny wymiar jaki nie zgadza sie z serwisówką to szerokość zamka na pierscieniach w stanie 'spoczynku'
warto zainwestować w nowe?

Image


jak to jest z planowaniem, jest konieczne?
ogólnie miałem zamiar planować ale jak zobaczylem jak blisko są gniazda zaworów to zwątpiłem czy warto zmniejszać jeszcze bardziej komore spalania, co wy byście zrobili ?

Image






Jeśli to zgłębienie widoczne w głowicy jest płytsze niż jedna trzecia grubości uszczelki mierzonej w miejscu metalowej obwódki to nie trzeba głowicy szlifować.

Już tylko na marginesie odnośnie szlifowania głowic.

Szlifujemy ( lub frezujemy ) głowice tylko szczególnych wypadkach gdy wartość nierówności , którą usuwamy z reguły nie przekracza ( czy nie powinna przekraczać ) : max 0,5 mm .



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Nie 17:50, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Dodam tylko od siebie ,że niewielkie planowanie można zrobic pasta do docierania zaworow. Sam kiedys mialem okazje dzialac przy innym silniku (ktoś genialny klepal mlotkiem glowice w miejscu styku z cylindrem) i sie udalo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 18:42, 05 Lut 2012 Powrót do góry

ja zamierzam papierem do lakieru (ok 2000) przez płyte szkła zrównać powierzchnie.
zawsze troche rys mniej.

DIS moglbys zapytać o te pierścienie? czy da sie kupić same czy trzeba z tłokami.

w moim tłoki wyglądają okej.
zastanawiam sie czy nie nalezalo by zmierzyć głębokości rowka na pierscienie
w serwisówce albo tego nie ma albo nie znam na tyle dobrze angielskiego.
jakbyście podali 'limit' byłbym wdzięczny

zresztą i tak jestem WDZIĘCZNY Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:06, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Hejka!

Może Dis i David wypowiedzieli się czy planowali głowicę i jeśli tak o ile?
Jakie są normy?

Czy planowanie obejmuje tylko głowicę, czy drugą stronę (od strony tulei cylindra - wszak to też aluminium jeżeli chodzi o zewnętrzną część)?

Może chłopaki pamiętają jak wyglądała sprawa odległości krawędzi głowicy od gniazd zaworowych?

No i co z tymi zamkami pierścieni. Po włożeniu do cylindra zamki mają poniżej granicznego 0,7 mm, ale na rozprężeniu za dużo. Z tym, że jeżeli opcja jest na w dobrej cenie nowe pierścienie to zmieniać - bo może ostatni - olejowy - być już felerny.

Co do tłoków to wyglądają ok, tuleje cylindrów nie mają nadmiernego owalu - tak wynika z pomiarów i widać to jak się tłok na różne strony wkłada do cylindra to luzu praktycznie żadnego nie ma.

Faktem jest, że uszczelniacze zaworowe były twarde i nie wyglądało na to, żeby były zmieniane. Może tutaj olej wywalało.

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:14, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Takie zdjęcie głowicy jest na aukcji >

[link widoczny dla zalogowanych]

Wygląda, że ma więcej mięsa przy zaworach. Czyli wieśniak jakiś musiał ostro planować, oj ostro. Sad

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:55, 05 Lut 2012 Powrót do góry

Ja u siebie dałem głowice do zrobienia tzn. wymiana uszczelniaczy z docieraniem i planowaniem do zakładu zajmującego się regeneracją głowic (za 2 dałem w sumie 200zł). Miejsca na planowanie miałem dużo więc nie było się czego obawiać. Jeśli chodzi o planowanie to tylko głowicę się planuje. Cylindra się nie planuje ze względu na żeliwną tuleję cylindra którą znacznie trudniej wyrównać. Planowanie jak Stefan stwierdził jeśli już się robi nie musi być duże i chodzi w nim głównie o to, by wyrównać powierzchnię styku by uszczelka lepiej przylegała i było lepsze uszczelnienie pomiędzy tymi dwiema jakże ważnymi powierzchniami, gdzie są przecież spore ciśnienia!
Flinster o które pierścienie chodzi wymiar czy nadwymiar, choć sądząc po wymiarach cylindra to o wymiar pytasz Smile Na alpha-sport są oddzielnie wyszczególnione i cena także jest oddzielnie więc pewnie da radę same pierścionki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dis dnia Nie 22:57, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 10:37, 06 Lut 2012 Powrót do góry

okok, tylko o co innego mi chodziło :
czy Twoja głowica oddając do planowania wyglądała podobnie do mojej czy miała pare mm więcej 'mięsa' przy zaworach. Wydaje mi sie ze moje byly juz parokrotnie planowane i że poprostu kolejne planowanie moze zrobic więcej złego niż dobrego ponieważ komora spalania sie zmniejszy (co prawda o pare setek ale dla silnika moze to być spora różnica).
najlepiej byłoby sprawdzić liniałem lub czymś podobnym (prostym) zniekształcenie powierzchni.
ogólnie powierzchnia wygląda w miare dobrze - są ryski od czyszczenia tego przeklętego sylikonu ale ogólnie nie ma tragedii, przelecenie papierkiem sciernym (przyczepionego do kawałka szyby) powinno wystarczyć .
tak jak Stefan pisał, jeżeli nierówność jest mniejsza niz 1/3 grubosci uszczelki to uszczelka powinna to uszczelnic więc szkoda by było obciążać bardziej silnik i wydawać dodatkowe pieniądze.

o pierścienie chodzi mi normalne(oryginalny wymiar) bo nie robie szlifu
mógłbyś DIS dać jakiś namiar lub samemu sie skontaktować z tym 'ridenow' bo w necie nie moge znalezc . znalazlem jedynie taką aukcje
[link widoczny dla zalogowanych]
ale jesli dobrze rozumiem trzeba by wydać 2x 25 $ za pierscienie + 35 $ wysylka więc nie warto.
ewentualnie może jakaś firma by dorobiła na zamówienie . chmm


ponawiam pytanie dotyczące głębokości rowka w tłoku, czy należy go mierzyć?
luz w rowkach po wlożeniu pierscienia był b.mały max 0.06 a dopuszczalny jest 0,15/0.18
więc tu jest ok ale czy głębokość tego rowka też ma znaczenie?
pomiary z grubsza(wykałaczką) wynoszą pierwszy pierscien=0,37 mm
drugi=0,45 a olejowy =0,3 (na obu tłokach w każdym miejscu jednakowo)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Pon 13:31, 06 Lut 2012 Powrót do góry

Hejka!

Zobacz Flinster tamto zdjęcie z ebay'a. Jest (niestety) więcej mięsa.

Lekko papierem pojedziesz, co by czysta głowica była i można szybą ze smarem sprawdzić czy jest w miarę równo.

Bedziesz miał silniejszego VX - wyższa kompresja, parę kucy dojdzie. Wink

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin