FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Remont silnika FOTORELACJA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 16:06, 06 Lut 2012 Powrót do góry

flinster napisał:
Wydaje mi sie ze moje byly juz parokrotnie planowane i że poprostu kolejne planowanie moze zrobic więcej złego niż dobrego



ponawiam pytanie dotyczące głębokości rowka w tłoku, czy należy go mierzyć?
luz w rowkach po wlożeniu pierscienia był b.mały max 0.06 a dopuszczalny jest 0,15/0.18
więc tu jest ok ale czy głębokość tego rowka też ma znaczenie?
)



Odnośnie planowania Twojej głowicy .

To masz rację , że tak na prawdę to już faktycznie ( patrząc na powierzchnię Twojej głowicy ) nie ma z czego zbierać bo może dojść do kolizji zaworu z tuleją cylindra.

Natomiast jeśli chodzi o głębokość rowka w tłoku pod pierścieniem to go się nie mierzy i ta wartość się nie zmienia bo pierścień nie pracuje po tej powierzani.

Mierzy się natomiast szerokość rowka czy nie przekracza dopuszczalnej wielkości podanej w serwisówce.

Pomiaru dokonuje się najczęściej szczelinomierzem zakładając uprzednio pierścień na tłok.

Mierzymy luz między pierścieniem a rowkiem wkładając w szczelinę właśnie szczelinomierz.

Tylko przed pomiarem pamiętajmy o usunięciu nagaru z rowków w tłoku.



Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 17:49, 06 Lut 2012 Powrót do góry

Jeśli chodzi o firmę ridenow zadałem im pytanie mailem i na razie czekam na odpowiedź. Możliwe, że ze względu na koniec tygodnia, kiedy to zadałem im pytanie nie odpowiedzieli. Oczekuję, że dziś bądź najpóźniej jutro będzie jakaś odpowiedź to napiszę co i jak.

Koszt przedstawionej powyżej aukcji za pierścionki nie jest taki tragiczny ale można zawsze szukać taniej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 17:52, 06 Lut 2012 Powrót do góry

ok rozumiem,
więc tłoki są okej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Pon 18:34, 06 Lut 2012 Powrót do góry

A zapomniałem, odnośnie głowicy to ja miałem więcej "mięska" w głowicy i mogłem sobie bez obawy pozwolić na planowanie więc je wykonałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pon 22:14, 06 Lut 2012 Powrót do góry

Hej kurde nie dostaje 'majli" na pocztę ze coś się dzieje w temacie :/ zawory sam robiłem, pasta chyba do szlifowania 1 (są 0 1 2 3 ) koszt jakieś 1,50zł do 3zł. paste miesza sie z olejem bo sama w sobie jest za mocna a nie chciałem zacierac gniazd i zaworów Wink,docierać powinno sie ręcznie przez specjalny przyrząd z przyssawką ,ale wiele razy robiłem to na głowicach samochodowych wiec wiem ze mozna i wiertarka z regulowanymi obrotami Wink łącząc trzpień zaworu przez gumowy wąz z czym wkręconym w łep wiertarki,nie możesz pomylić miejsc zaworowych,ten sam zawór do swojego gniazda Smile (wiadomo wydech w ssacy nie pasuje Wink ) z reszta chyba nawet zdjecia z przed szlifowania i po sa na forum jak robiłem swój silniczek Smile.Głowicy nie planowałem ma małą powierzchnie nie jak w autach ze pokrywa 5 czy więcej tłoków zatem się nie wypacza.a gładź była Ok. koniecznie odkręć wieczko na 4 śruby 8mm pod silnikiem tam jest "filtr" siatka która zbiera śmieci z oleju Smile im mniej wiórów tam znajdziesz tym dalej do remontu Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Pon 22:16, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 0:14, 07 Lut 2012 Powrót do góry

ok dzięki za informacje



Image
Image
Image

po położeniu szkła na głowice nie czuć żadnych nierówności
ale niestety w jednym miejscu jest uskok
bo wchodzi szczelinomierz 0,08 mm w rogu w promieniu ok. 2 cm od miejsca widocznego na zdjęciu
wyrównanie papierem z wodą 800/1500/2000 wygładziło powierzchnie ale
szpara cały czas taka sama.
serwisówka mówi max. 0,05 jak nie to nowa głowica
ale ja mysle ze duzej nieszczelnosci nie bedzie, moze troche olej bedzie uciekał
ale kompresji stracic nie powinien.
z tego co Stefan pisał o uszczelka powinna to wyłapać bo stara ma ok 1 mm grubości (nowa powinna być minimalnie grubsza)
na tym narożniku więc duży zapas do tej 1/3
w każdym razie planowac chyba nie ma co bo z tego co zmierzyłem mniej więcej suwmiarką
to odległość gniazd tych większych zaworów to ok.0,7 mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez flinster dnia Wto 0:19, 07 Lut 2012, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 1:03, 07 Lut 2012 Powrót do góry

Widze ze już się w pasty zaopatrzyłeś Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 10:33, 07 Lut 2012 Powrót do góry

tak, kumpel mnie zaopatrzył
mam 0 i 1 .
tylko z tego co wstępnie patrzalem to przylgnia w wiekszosci zaworów jest większa o pare dziesiątych od podawanej w serwisówce,
docieranie powiększy przylgnie czy tylko ją 'oczyści' ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 17:13, 07 Lut 2012 Powrót do góry

zestaw pierścieni na jeden cylinder w ASO kosztuje 240 zl
na ebay'u tez nie moge znalezc zadnych więc najprawdopodbniej dorobie.
myśle ze za zestaw max 2 stówki zapłace za oba cylindry
jakością mogą być gorsze od oryginałów , tego nie wiem
ale i tak myśle ze dadzą rade,
dodatkowo zrobią na wymiar (dam im tłoki i cylindry)
wiec powinny byc jeszcze lepiej spasowane

co o tym myślicie, mieliscie kiedyś doczynienia z dorabianiem?
może ktoś zna jakiś warsztat w trójmieście?
znajomy mechanik pokierował mnie na grunwaldzką , naprzeciwko hali olivia
podobno tam dorabiają - jutro dowiem sie więcej


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 19:49, 07 Lut 2012 Powrót do góry

hmh czy powiększy.. pogłębi może ale to w setnych mm. na pewno spasuje dobrze zawór w gniazdo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Wto 19:52, 07 Lut 2012 Powrót do góry

Zobacz też tu > [link widoczny dla zalogowanych]

Głowice robią, zawory docierają, nie wiem jak z pierścieniami - może też dorobią. Zadzwonić można i zapytać co i jak. Gość, który to prowadzi jest kumaty wg mnie i mają dobre maszyny (robiłem głowicę do samochodu i zadowolony byłem).

Jakbyś robił pierścienie, to niech Ci od razu założą je na tłoki i powiedzą jak zamki względem siebie ustawić (pewnie w manualu jest, ale ciekawe co powiedzą).

Pozdr,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 22:35, 07 Lut 2012 Powrót do góry

flinster tak myślę jak patrze na zdjęcie ze szczelinomierzem ,czy wziąłeś pod uwagę krzywiznę szyby ?? sprawdzałeś odwracając ją itp ? szkło jest plastyczne szyba pracuje i jak ta półka (myślę ze to półka ) z barku czy coś stała obciążona może się wypaczyła ?? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Wto 23:47, 07 Lut 2012 Powrót do góry

Zamki w każdym kolejnym pierścieniu (w sumie jest ich 5) są względem siebie obrócone o 120stopni czyli 4 pierścień od górnej powierzchni tłoka ma tak samo zamek jak 1 pierścień a 5 tak samo jak 2 (dane wg. serwisówki).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Śro 8:27, 08 Lut 2012 Powrót do góry

griba napisał:

Jakbyś robił pierścienie, to niech Ci od razu założą je na tłoki i powiedzą jak zamki względem siebie ustawić (pewnie w manualu jest, ale ciekawe co powiedzą).

Pozdr,
Griba




Griba - w manualu jest na pewno.

Jeszcze jest zasada co do ustawienia zamków na tłoku.

360 stopni dzielimy przez ilość pierścieni na tłoku i co tą ilość stopni patrząc od góry na tłok ustawiamy kolejno zamki na pierścieniach.


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Śro 8:41, 08 Lut 2012 Powrót do góry

Pracując kiedyś w "Bumarze" miałem do czynienia z wykonaniem pierścieni nie tylko tłokowy ale również do sprzęgieł hydraulicznych i wiem z autopsji , że to nie jest łatwy proces technologiczny przy wykonaniu i uzyskaniu odpowiedniej charakterystyki pierścienia.

"flinster" - mogę tylko dodać ,że ja jak bym miał podobny problem z pierścieniami to szukał bym rozwiązania w zakupie oryginału w dorabiane bym nie wierzył .




Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin