FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 
 
 Remont silnika FOTORELACJA Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 20:24, 19 Lut 2012 Powrót do góry

Suzuki ma swoje oznaczenia past i wszelkich materiałów eksploatacyjnych. Ważne jest przy składaniu silnika by każdy element ruchomy był czymś nasmarowany lub naolejony. Chodzi o to by silnik na sucho po złożeniu miał smarowanie zanim olej rozejdzie się po całym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 21:20, 19 Lut 2012 Powrót do góry

teraz wam dopiekę Very Happy odpaliłem dziś zuzanne i zrobiłem z 5km Very Happy Miny przechodniów i kierowców wyprzedzanych puszek bezcenne Very HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 21:28, 19 Lut 2012 Powrót do góry

A to nie lepiej w temacie "o wszystkim i o niczym" ?? tu jest o remoncie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 22:17, 19 Lut 2012 Powrót do góry

Wiem DIs boli WinkWink ale już nie zaśmiecam Koledze tematu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 19:40, 26 Lut 2012 Powrót do góry

[link widoczny dla zalogowanych]
tak wyglada nowa głowica - odstęp między miejscem styku z głowicą a gniazdem zaworu podobnie jak u mnie, czyli jednak moja głowica jest ok.

Image
Image

Głowicę z cylindrem juz skręciłem, ale mam problem z załozeniem tego na tłok. zniszczyłem juz jedną uszczelke (porwała sie przez zachaczenie tłokiem)

macie jakieś sposoby na to?.
wydaje mi sie ze tłok na który zakładamy musi być w górnym punkcie suwu, mam racje?

może macie jakiś patent na scisnięcie pierscieni


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
griba




Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 2615
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 61 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 20:35, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Hm, a nie lepiej było najpierw założyć cylindry, a potem głowicę na to wszystko?

Próbowaliście we dwóch - jeden ściskał pierścienie drugi wkładał cylinder?

Pozdrawiam,
Griba


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
pumex




Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:00, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Do ściśnięcia i zakładania pierścieni używam samorobnego przyrządu wykonanego z blachy stalowej 1 mm czegoś podobnego do tego
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wiktor




Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kowale Pańskie

PostWysłany: Nie 22:00, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Potwierdzam słowa "pumex" przyrząd własnej roboty z blachy do tego druga osoba do pomocy i wszystko powinno się udać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
dis




Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 4405
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Golęczewo (pod Poznaniem)

PostWysłany: Nie 22:55, 26 Lut 2012 Powrót do góry

Ja zakładałem sam i nie było problemu tylko osobno cylinder i osobno głowica


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
góri




Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1531
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łazy k/Zawiercia woj. Śląskie

PostWysłany: Pon 0:14, 27 Lut 2012 Powrót do góry

Może spróbuj po żyletkach zsunąć


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STEFAN




Dołączył: 30 Kwi 2010
Posty: 553
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mrągowo

PostWysłany: Pon 16:27, 27 Lut 2012 Powrót do góry

flinster napisał:
http://www.ebay.com/itm/NEW-SUZUKI-OEM-VX800-VX-800-CYLINDER-HEAD-FRONT-90-93-/220678828068?hash=item33617bb024&item=220678828068&pt=Motorcycles_Parts_Accessories&vxp=mtr
tak wyglada nowa głowica - odstęp między miejscem styku z głowicą a gniazdem zaworu podobnie jak u mnie, czyli jednak moja głowica jest ok.


Głowicę z cylindrem juz skręciłem, ale mam problem z załozeniem tego na tłok. zniszczyłem juz jedną uszczelke (porwała sie przez zachaczenie tłokiem)

macie jakieś sposoby na to?.
wydaje mi sie ze tłok na który zakładamy musi być w górnym punkcie suwu, mam racje?

może macie jakiś patent na scisnięcie pierscieni



Bardzo dobrze radzi Ci kolega "dis".

Ja dodam , że dodatkowo do tego co piszą koledzy stabilizuję jeszcze tłok kawałkiem sklejki z wycięciem na korbowód ( grubość sklejki to : 10 - 12 mm i przykrywa prawie całą powierzchnię pod cylindrem a tłok stoi stabilnie na niej ) i kładę ją tam gdzie przychodzi uszczelka pod cylinder .

Raz to pomaga przy montażu cylindra a po drugie mam pewność , że nie zniszczę jej ( uszczelki pod cylinder )


Pozdrawiam Stefan


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 10:10, 01 Mar 2012 Powrót do góry

dobry pomysl z tą sklęjką,
co do zakladania osobno glowicy cylindra :
wg serwisówki powinno sie to zakladać razem
problemem moze być dokrecenie srub dynamometrem łączących głowice z cylindrem(co prawda moment dokrecenia jest bardzo mały - mozna by to dokrecić grzechotką tyle ze sruby nie beda dokrecone rowno)
więc chyba nie warto teraz rozdzielać głowicy od cylindra bo to nie jest zbyt dobre dla szczelnosci uszczelki .
chyba najlepiej byłoby załatwić / dorobić obejme do sciskania pierscieni
problem w tym ze musi być ona małej wysokości i musi sie dać rozłączyć po wlożeniu tłoka do cylindra


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
yasiek




Dołączył: 05 Maj 2011
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kamień

PostWysłany: Czw 23:06, 01 Mar 2012 Powrót do góry

Witam
Flinister Co do obejmy do ściskania pierścieni to powiem jak robiłem to kiedyś na MZ
Pasek blachy grubości ok 1mm długości mniej więcej obwodowi tłoka plus do tego ok 2 cm. Szerokość paska była równa bądź niewiele większa od wysokości rowków na tłoku. Blachę wyginałem na rurze o podobnej średnicy co tłok w kształcie litery omega. Zakładałem pierścienie na tłok, smarowałem wewnętrzne powierzchnie opaski i pierścienie olejem. Zaciskałem opaskę na pierścieniach by schowały się w rowkach kleszczami i ... wchodziły same Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
david.1606




Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 0:57, 02 Mar 2012 Powrót do góry

Widzę ze tylko ja i DIs radzimy sobie bez pasków i innych "wynalazków" Wink jedyny problem miałem w przypadku wkładania cylindra w Vx bo gar ciężkawy i samemu trzeba się troszkę sprężyc i zablokować tłok przed opadaniem jak napisał ktoś wyżej np kawałkiem listewki i tyle w temacie Very Happy, jeśli pierścień się przywiesi starczy lekko obrócić cylindrem i sam wskoczy , jeśli mocno wisi to zaostrzony nóż czy nawet szczelinomierz i wciskamy pierścień w rowek tłoka i po zawodach bez wodotrysków z wycinaniem czego kolwiek dla dwóch tłoczków ;)jeszcze można na boku zakładać czyli silnik leży bokiem i masa napiera na naszą rękę a nie na pierścienie..a ja widzę ze już 3 strony poświęcone fotorelacji kolegi poświęcone są dorabianiu blaszek do pierścieni :)pozdrawiam Smile),


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez david.1606 dnia Pią 1:00, 02 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
flinster




Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 15:28, 03 Mar 2012 Powrót do góry

chciałbym sie przygotować do montażu silnika i zastanawiam sie czy jakiś smar nie bedzie mi potrzebny.
np. na wielowypust rurki wału kardana albo na przegub krzyżakowy .
czym i co smarowalicie podczas montazu silnika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
 
 
Regulamin